IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

И BMW сменя волана с два джойстика

Първи може би ще ги получи електрическият i4

Автономните превозни средства рано или късно ще започнат да се появяват на пазара. Те обаче ще се нуждаят от човешка намеса в даден момент. За тази цел производителите търсят начини да осигурят тази намеса, без да компрометират интериора на автомобила, а BMW е една от компаниите, които се стремят към иновации в управлението на колите. Последният й патент просто демонстрира усъвършенствана система за управление, която комбинира два джойстика вместо волан. Първият модел, който вероятно ще ги използва е електрическият BMW i4 - предстоящият конкурент на Tesla Model 3.


BMW i4


BMW не е единствената компания, която търси алтернативни решения за управление на автомобилите. Наскоро Ferrari подаде молба за патент за монтиран в седалката джойстик, докато зашеметяващата нова електрическа концепция Hyundai Prophecy също планира да се лиши от волана за сметка на два джойстика.

Идеята на BMW изглежда доста сложна: в U-образните дръжки са интегрирани сигналите за мигачите, изборите на режим на шофиране и други функции. Не е известно как ще работи това, но в горната част на всеки джойстик има регулируем циферблат, който може да контролира всичко - от скоростта до спирането. В момента всички функции на новата система за управление са отворени за обсъждане, но изглежда, че управлението на автомобилите може да се промени драстично през следващото десетилетие.


BMW i4


Опитът на Hyundai да смени кормилното управление потвърждава, че това е "напълно ново, но същевременно обнадеждаващ и интуитивен начин на шофиране". Опитът на BMW изглежда много сложен и ще изисква известно свикване, но ако тази настройка някога се появи на пазара, тя със сигурност ще бъде проектирана по начин, лесен за научаване и боравене.

Тъй или иначе, тези нови концепти за управление вероятно ще бъдат използвани в краен случай, като в същото време автономното шофиране ще бъде основният начин за пилотиране на колите на бъдещето. Изглежда, че футуристичните автомобили от киното ще дойдат в реалния свят по-рано, отколкото си мислехме.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 2 месеца )
    Дълбоко се съмнявам, че футуристичните автомобили от киното ще дойдат толкова скоро, по- скоро ще напишете още некоя и друга статия за "големите провали на великите автомобили" 1- ва, 2- ра и 3- та част, нали така ги именовахте някак гръмко. PP : В някой филми от мойто детство колите на бъдещето бяха смехотворно нелепи!!! Ха ха хааа ха ... ужас!
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Първите коли са се управлявали с дълъг лост. Воланът идва по късно, като едно от главните му предназначения по онова време е било да помага за по-леко управление при липса на серво. Сега това ограничение не съществува. Щом самолети, строителна техника и операционни роботи могат да се управляват с джойстици, защо колите да не могат?
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Унуфрий ( преди 2 месеца )
    Според мен, колкото по-просто, толкова по-добре. Тези ръчки не ми изглеждат подходящи, но ще видим с времето, да не се окажа грешен пророк.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ще разтриса ли при "срив на потока"? :-)
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Един лост за отпред и един за отзад. Поне като няма удоволствие от шофирането, то да идва от друго место.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Първо махнаха лоста, сега и волана. Сложете им едно огледало пред шофьорското място да се гледат колко са прекрасни.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    От нежните инженери за нежните клиенти. А това беше the ultimate driving machine...