Автономните превозни средства рано или късно ще започнат да се появяват на пазара. Те обаче ще се нуждаят от човешка намеса в даден момент. За тази цел производителите търсят начини да осигурят тази намеса, без да компрометират интериора на автомобила, а BMW е една от компаниите, които се стремят към иновации в управлението на колите. Последният й патент просто демонстрира усъвършенствана система за управление, която комбинира два джойстика вместо волан. Първият модел, който вероятно ще ги използва е електрическият BMW i4 - предстоящият конкурент на Tesla Model 3.
BMW не е единствената компания, която търси алтернативни решения за управление на автомобилите. Наскоро Ferrari подаде молба за патент за монтиран в седалката джойстик, докато зашеметяващата нова електрическа концепция Hyundai Prophecy също планира да се лиши от волана за сметка на два джойстика.
Идеята на BMW изглежда доста сложна: в U-образните дръжки са интегрирани сигналите за мигачите, изборите на режим на шофиране и други функции. Не е известно как ще работи това, но в горната част на всеки джойстик има регулируем циферблат, който може да контролира всичко - от скоростта до спирането. В момента всички функции на новата система за управление са отворени за обсъждане, но изглежда, че управлението на автомобилите може да се промени драстично през следващото десетилетие.
Опитът на Hyundai да смени кормилното управление потвърждава, че това е "напълно ново, но същевременно обнадеждаващ и интуитивен начин на шофиране". Опитът на BMW изглежда много сложен и ще изисква известно свикване, но ако тази настройка някога се появи на пазара, тя със сигурност ще бъде проектирана по начин, лесен за научаване и боравене.
Тъй или иначе, тези нови концепти за управление вероятно ще бъдат използвани в краен случай, като в същото време автономното шофиране ще бъде основният начин за пилотиране на колите на бъдещето. Изглежда, че футуристичните автомобили от киното ще дойдат в реалния свят по-рано, отколкото си мислехме.
Снимки: BMW