"Какъвто искате цвят, стига да е черен", казвал Хенри Форд за своя знаменит Model T. Това е първият пример за извечната война, която се води между производители и клиенти. Производителят, естествено, се стреми да спести колкото е възможно повече, без обаче да създаде у клиентите лошо отношение към марката.
Съвременната автомобилна промишленост е пълна с примери за икономии, които далеч не са толкова безобидни и после излизат през носа на нищо неподозиращите собственици. Очевидната тенденция е автомобилите да се правят все по-сложни за ремонт. Ето някои от най-често срещаните доказателства.
10 икономии на производителя за сметка на клиента (ГАЛЕРИЯ):
Електрическите системи в модерните автомобили са дотолкова сложни, че за производителя има безброй възможности да изхитрува и да икономиса.
Добър пример са крушките във фаровете, които при доста модели се включват от превключвател без реле - въпреки че общата мощност надхвърля 100 Вт. Така е например при автомобилите, построени на платформата B0 на Renault-Nissan (първото поколение Captur, Nissan Kicks, Dacia Sandero, Logan и Duster I). При тях нерядко превключвателят за фаровете изгаря още след няколко хиляди километра пробег.