IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са марките с най-лоялни клиенти?

Изследване на J.D. Power показва, че масовите брандове имат повече верни фенове

Автомобилните производител полагат всички усилия, за да може клиентите да се връщат при техните дилъри, но растящата конкуренция се оказва все по-сериозен проблем. Агенцията за изследвания и анализи публикува класация на компаниите, които се радват на най-голяма лоялност сред клиентите си.


Lexus


Всъщност, класациите са две – на премиум-марките и на масовите производители. В първата лидер e Lexus, при който 48% от купувачите се връщат при марката. Следват Mercedes с 47,8%, а в тройката намира място още германски производител - BMW (45,1%).

Четвърта и пета позиция в класирането заемат Porsche и Audi с показатели 44,9% и 43,4% съответно. На дъното сред луксозните производители се оказва британската марка Jaguar – 20,7%.


J.D. Power

При масовите производители първите три места са за японски компании, като начело е Subaru с 60,5%, който изпреварва със съвсем малко Toyota – 60,3%. Следва Honda с 58,7%), а в топ 5 влизат и два американски производителя – RAM (57,3%) и Ford (54,3%).

„Антилидер“ в класацията на J.D. Power е италианската марка Fiat с 10,4%. Интересното е, че на дъното в класирането се намират и два американски производителя – Dodge (17,8%) и Chrysler (14,1%).


J.D. Power


“Има много фактори, които допринасят за лоялността към марката, като се започне от опита, който клиентът има при закупуването на автомобила, до начина, по който шофирането го кара да се чувства “, коментира Тайсън Джомини, вицепрезидент по анализитее в J.D. Power.

„Автомобилните производители наистина са фокусирани върху задържането на клиенти, както се вижда от плановете за плащане и стимулите, които те предлагат след избухването на пандемията COVID-19. Повечето от тях предлагат на клиентите финансова помощ в период на икономическа несигурност, което прави много за укрепване на доверието на потребителите в избраната от тях марка“, допълва Джомини.

Снимки: J.D.Power

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 6 rate down comment
    ( преди 3 години )
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 3 години )
    Естествено че от японците клиентите са най-доволни.Аз също бих се доверил отново на японците, много съм доволен от моят автомобил.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Да, БМВ прави модел за Тойота. За Лекус не им достигат качество и технологии. Тойота пък осигурява достъп до модерни технологии на БМВ. Въпреки това Тойотата правена от БМВ поразмазва аналогичното БМВ. Може би защото БМВ са великодушни? Или защото все пак трябва японски инженер да пипне. Колкото до "премиумите" - както казах - добри са в пропагандата немците. За някои хора "премиумът" в един автомобил е качетвото и надеждността, за други - светодиодчетата, дисплейчетата.
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Японците го разбират автомобилостроенето. И технологиите. Немците разбират само от пропаганда. Която ве пак дава учудващо високи резултати.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Човек като си вземе нова кола която само се чупи няма как да повтори. Та затова се вижда кой е на първо място, капиш?
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това, че дилъра прави всякакви пинизи да ти продаде по- новия модел на съшата марка е зад океана. Най вече в България като разбереш ,че си се набутал на продавача му е вече все тая ,даже ако може хич да не му се вясваш повече с оплаквания. Има доста номера да научим от краваре в бизнеса. Работих там за американска компания и когато има недоволни клиенти(винаги ще ги има) за извинение им се подарява ваучер с кредит за когато се върнат. Така си гарантираш клиенти
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Все се чудя ( преди 3 години )
    ..откога коритата волво станаха премиум?
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сляпото последователство показва само едно: нисък интелект, ниско образование. Не случайно при премиум марките, където купувачите са хора с по-сериознен статут и образование, процентът е едва среден за масовите марки. А за водачите при масовите марки няма да коментирам. Техните фанатизирани последователи отдавна са станали за посмешище.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те лексус имат и най малко клиенти, повечето от които отричат немското автомобилостроене. Има доста хора които преминават от Ауди на Бмв или от Мецедес на Ауди или от БМВ на Мерцедес да кажем.
  • #1
    3 rate up comment 11 rate down comment
    sergo ( преди 3 години )
    А на колко модела Лексус двигателите са BMW? ;)