IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Maserati показа първия си хибрид

Новото Ghibli получи 2,0-литров турбомотор и стартер-генератор

Компанията Maserati представи своя първи хибрид. Това е седанът Ghibli, който е оборудван с 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, електрически компресор и 48-волтов стартер генератор.


Maserati Ghibli Hybrid


Новото Maserati Ghibli Hydrid влиза в класа на „умерените“ хибриди, като за силов агрегат на модела за първи път се използва 4-цилиндров двигател. Той е комбиниран с 48-волтов стартер-генератор с ремък и електрически компресор e-Booster, който допълва турбокомпресора на двигател, тип single-scroll. Захранващата батерия е поставена под пода на багажника за постигане на по-добро разпределение на теглото.

Комбинираната мощност на системата е 330 к.с. и 450 Нм, което е по-малко от базовото нехибридно Ghibli с 3,0-литров V6, развиващ 350 к.с. и 500 Нм). Трансмисията си остава 8-степенен автомат ZF, а на задната ос е поставен самоблокиращ диференциал. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. И тук хибридът отстъпва на седана с V6, който вдига 100 км/ч за 5,5 секунди и развива 263 км/ч.


Maserati Ghibli Hybrid


Хибридната система обаче има друго предимство – намалява вредните емисии CO₂ . Това ще позволи на Maserati да избегне огромни глоби догодина, когато влизат в сила новите екологични норми в ЕС. Целевият показател за разхода на гориво при Ghibli Hydrid е 8,5-8,9 л/100 км, а нивата на CO₂ - 192–216 г/км.

На външен вид хибридното Ghibli може да бъде различено от стандартния модел по новата решетка на радиатора с вертикални планки, сините акценти, спирачните апарати и фаровете, които са в стила на модела 3200 GT и на концепта Alfieri.


Maserati Ghibli Hybrid


В салона на луксозния седан е поставена нова мултимедийна система Maserati Intelligent Assistant с 10,1-инчов дисплей, като нейните функции могат да се обновява от разстояние. Има и постоянно действаща система за наблюдение на състоянието на автомобила, а приборният панел е променен основно.

Италианците твърдят, че Ghibli Hydrid е първата крачка към електрификация на цялата гама на Maserati. Компанията предвижда съвсем скоро – през първата половина на 2021 г., да представи и електромобил, като това ще бъде моделът GranTurismo/GranCabrio.

Още снимки на хибридния седан на Maserati - вижте в галерията:

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Абсолютно всички ще махнат големите мотори лека-полека. Ще преминат и към ток. Една S класа с 4 цилиндъра е също толкова сландално нещо като Мазерати с 4 цилиндъра. Поне е моторът на Джулия-та, която карах наскоро и със сигурност мога да кажа, че е прекрасен.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Макарона ( преди 3 години )
    Макаронко карай си голфа и се прехласвай по немските нафтови печки и си трай и запомни Бай *** може да има жена от село, но колата и кучето трябва да са ,,Немски,,
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Макарон ( преди 3 години )
    Може и да има други с четири цилиндъра, но нямат претенции да бъдат такъв "премиум" какъвто е Maserati, все пак това е Maserati не е някаква умряла ширпотреба.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Doug е една страхотна youtube шега, ако не си разбрал досега. Бая немски премиуми са бъкани с такива мотори... Интересното е, че хем са сложили батерия, хем колата е олекотена. И това е Ghibli, не Quattroporte? И е модел 2020, не 2016. От тогава бая си оправиха интериора, който така бъркаше в *** на този отчаян average Joe, какъвто е Doug.
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Макарон ( преди 3 години )
    Апф, страхотен автомобил, вижте ревюто на Doug De Muro за Quattroporte, обяснява, че колата е един от най-лошите варианти да се похарчат 95 000 долара, а той разбира от тези неща. Как може на такъв премиум да се сложи 4 цилиндъра, баце... Бентли, Ролс, Майбах с 4 има ли?
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Italian Stallion ( преди 3 години )
    Прекрасен автомобил с изчистен класически дизайн и впечатляваща техника бижу сред немските еднообразни кошници
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре, добре. На фона на големите решетки от БМВ, Ауди и Мерц бих се замислил за това бижу.