IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Maserati извади 621 коня от новия си 3,0-литров мотор

Двигателят с технологии от Формула 1 ще дебютира при суперколата MC20 през септември

Италианският производител Maserati представи двигателя, с който ще бъде оборудвана новата суперкола на марката MC20. Премиерата на автомобила е през септември, но от компанията разкри подробности за мотора.


Maserati V6


Агрегатът е разработен от специалистите в лабораторията за иновации на Maserati и ще се сглобява в завода на марката в Модена, който в момента се модернизира, за да може в него да започне производството и на бъдещата MC20. Двигателят има работен обем от 3,0 литра, като предлага впечатляващи технически характеристики.

Основната от тях е мощността – цели 621 к.с., които са достъпни при 7500 об/мин. Това означава мощност от близо 210 к.с. на литър обем. Максималният въртящ момент е 730 Нм при 3000 об/мин. Моторът с 6 цилиндъра и две турбини разполага със сух картер (класическо решение при спортните коли), а степента на сгъстяване е 11:1.


Maserati V6


Агрегатът на Maserati е оборудван с иновативната предкамерна система за възпламеняване  с двойни свещи. Тази технология е получена от Формула 1 и сега е достъпна за първи път на двигател, предназначен за „пътнически“ автомобил.
Иновативната технология има три основни характеристики:
- предкамера, където се случва предварителното възпламеняване на горивната смес
- странични свещи: те действат подпомагащо, за да гарантират постоянно възпламеняване и тогава, когато двигателят работи в режим, неизискващ включването на предкамерата
- двойна система за впръскване - директна и индиректна. Свързана към бензинопровода при налягане 350 бара, системата понижава шума и емисиите при ниски обороти, оптимизирайки разхода на гориво.

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какво не могат да произведат електромобил? Новият Фиат 500 скоро ще почнете да го виждате по улиците докато ID-тата все още им оправят Андроида....
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста впечатляващ мотор. Нямам търпение да видим MC20. Ще ми е интересно и какво ще изкарат като електрически автомобил след няколко месеца. Новото GranTourismo трябва определено да оправдава големи очаквания.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Италианците са трупове ако не ги купи някой като Пежо-Ситроен който има електрическа платформа.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Зле са няма спор.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно са им дали под масата, щото по официалните отчети няма такава схема.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тавареш ( преди 1 месец )
    Добре че Пежо им дадоха пари че иначе бяха трупове.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами зависи как гледаш на нещата. Обикновено са скрити интересните аспекти. Брандове, поточни линии, различни производства. Парични потоци. Инвестирането не се прави по роклята и циците, така да се каже.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трябва да си хипер *** да купиш акции на автомобилен производител който няма технологии да посрещне екологичните изисквания в бъдеще. Точно заради това отиват надолу, защото преспективата пред Фиат е катастрофална.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами акциите само на една автомобилна компания са нагоре, пич. Това е цикличен бизнес. Аз бих те посъветвал да си купиш техни акции, ще има по 5 евро дивидент само след няколко месеца и upside от поне 10 долара. Това се нарича undervalued бизнес. Бъфет е милиардер от този тип инвестиции.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защото не могат да произведат един ел. автомобил и ще са аут от пазара след 5 години.