IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Maserati извади 621 коня от новия си 3,0-литров мотор

Двигателят с технологии от Формула 1 ще дебютира при суперколата MC20 през септември

Италианският производител Maserati представи двигателя, с който ще бъде оборудвана новата суперкола на марката MC20. Премиерата на автомобила е през септември, но от компанията разкри подробности за мотора.


Maserati V6


Агрегатът е разработен от специалистите в лабораторията за иновации на Maserati и ще се сглобява в завода на марката в Модена, който в момента се модернизира, за да може в него да започне производството и на бъдещата MC20. Двигателят има работен обем от 3,0 литра, като предлага впечатляващи технически характеристики.

Основната от тях е мощността – цели 621 к.с., които са достъпни при 7500 об/мин. Това означава мощност от близо 210 к.с. на литър обем. Максималният въртящ момент е 730 Нм при 3000 об/мин. Моторът с 6 цилиндъра и две турбини разполага със сух картер (класическо решение при спортните коли), а степента на сгъстяване е 11:1.


Maserati V6


Агрегатът на Maserati е оборудван с иновативната предкамерна система за възпламеняване  с двойни свещи. Тази технология е получена от Формула 1 и сега е достъпна за първи път на двигател, предназначен за „пътнически“ автомобил.
Иновативната технология има три основни характеристики:
- предкамера, където се случва предварителното възпламеняване на горивната смес
- странични свещи: те действат подпомагащо, за да гарантират постоянно възпламеняване и тогава, когато двигателят работи в режим, неизискващ включването на предкамерата
- двойна система за впръскване - директна и индиректна. Свързана към бензинопровода при налягане 350 бара, системата понижава шума и емисиите при ниски обороти, оптимизирайки разхода на гориво.

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Така, и пак се връщаме на изначалния аргумент, че това, че една кола не се продава, не означава че е лоша (Фаетон, Сироко). Въпрос на маркетинг и позициониране. Очевидно е, че Фиат нямат Autobild или *** Motor Sport под крилото си. Както и сума-ти Youtube канали. Много е важно това при колите, много. Самите автори на този сайт го знаят.
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    никой не се отказва от печеливш бизнес просто така заради нищото. Фиат не са се отказали, а ги отказа конглокеницията, според мен техния дял беше завзет от корейците. Файтон и Широко на ФВ са нишови автомобили, пазара показа, че те нямат място зад тази марка и бяха спрени. Същата е логиката и с Фиат - пазара ги отказа от много модели, защото не им носят печалба, това скоро ще включи и малките им модели, които са емблемачни за тях. Гениалния ход на Маркионе беше да купи Крайслер и това спаси Фиат
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами отказаха се заради Америки-те. В момента оборотите и парите са от там. Бизнес решения... По твоята логика Фолксваген се отказаха от Фаетон, щото е скапана кола, или от Сироко? И двете са прекрасни коли, просто не им е това бизнесът...
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 4 години )
    За супер-колите ли говорим или за ежедневните? Супер-колите им са ненадминати, за ежедневните - мисля, че умишлено се отказаха да се занимават с Европейските пазари преди години заради тесните маржове. Фиат бяха най-големият производител в Европа началото на 90-те...
  • #1
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Италианците винаги са били иноватори, особено при моторите.