Италианският производител Maserati продължава да рекламира ударно новия си V6 двигател с турбокомпресора, който трябва да дебютира при бъдещата суперкола на марката MC20. От компанията твърдят, че част от техническите решения са взети от Формула 1, както и че този агрегат няма нищо общо с досега познатите мотори.
Експерти на американското издание Road & Track обаче установиха, че това не е точно така. Новият двигател Nettuno, както е името му, има доста общи детайли с мотора Ferrari F154 V8, който се използва за последните суперколи, излязли от Маранело. Част от елементите са взети от агрегати на Maserati и Alfa Romeo.
Посочва се, че на практика новият мотор има същият блок на цилиндрите като този на Ferrari. Диаметърът на цилиндрите е равен на 88 мм – колкото е и при 4,0-литровата модификация на хиперколата SF90 Stradale, но ходът на буталата – 82 мм, съответства на този на 3,9-литровата версия на мотора. Ограничителят на оборотите е поставен на 8000, както е при F154, а редът на работа на цилиндрите 1-6-3-4-2-5 е аналогичен с този на мотора Alfa Romeo 690T.
Двигателят Nettuno развива 630 к.с. при 7500 об/мин. и 730 Нм при 3000-5500 об/мин. Неговите основни особености са турбокомпресорите, разположени от външната страна на цилинндрите, както и комибинираното впръскване на гориво. На всеки цилиндър има втора свещ за запалване, която възпламенява горивото в предкамерата и прави процеса на изгаряне на бензиново-въздушната смес по-пълен.
Снимки: Maserati