IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият мотор на Maserati се оказа с “чужди“ части

В двигателя бяха открити елементи и решения от арсенала на Ferrari и Alfa Romeo

Италианският производител Maserati продължава да рекламира ударно новия си V6 двигател с турбокомпресора, който трябва да дебютира при бъдещата суперкола на марката MC20. От компанията твърдят, че част от техническите решения са взети от Формула 1, както и че този агрегат няма нищо общо с досега познатите мотори.


Maserati V6


Експерти на американското издание Road & Track обаче установиха, че това не е точно така. Новият двигател Nettuno, както е името му, има доста общи детайли с мотора Ferrari F154 V8, който се използва за последните суперколи, излязли от Маранело. Част от елементите са взети от агрегати на Maserati и Alfa Romeo.

Посочва се, че на практика новият мотор има същият блок на цилиндрите като този на Ferrari. Диаметърът на цилиндрите е равен на 88 мм – колкото е и при 4,0-литровата модификация на хиперколата SF90 Stradale, но ходът на буталата – 82 мм, съответства на този на 3,9-литровата версия на мотора. Ограничителят на оборотите е поставен на 8000, както е при F154, а редът на работа на цилиндрите 1-6-3-4-2-5 е аналогичен с този на мотора Alfa Romeo 690T.

Двигателят Nettuno развива 630 к.с. при 7500 об/мин. и 730 Нм при 3000-5500 об/мин. Неговите основни особености са турбокомпресорите, разположени от външната страна на цилинндрите, както и комибинираното впръскване на гориво. На всеки цилиндър има втора свещ за запалване, която възпламенява горивото в предкамерата и прави процеса на изгаряне на бензиново-въздушната смес по-пълен.

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    Ама са! Това, че юридически са разделени, не значи, че не продължават да работят заедно! Ферари прави двигателите за топ версиите на Алфа Ромео Стелвио и Джулиа, както и продължават да си сътрудничат с Мазерати! "Новината" е толкова ***, че няма на къде!!!
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Dido ( преди 3 месеца )
    О каква новина!!! Ще съм потресен ако в двигателите на Порше и Ламборгини открият части и технологии от VW и Ауди!!!
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Ко? ( преди 3 месеца )
    Ограничител на 8000 оборота като на Ферари? Че Ферари да не са пантентовали тая стойност? И още глупости от този род. Общото му с другите двигатели било, че е направен от метал, върти се и има бутала и цилиндри. Айде, сега. Ко? Не.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да, но моторите, за които се твърди, че имат общо, са от преди отделянето.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 3 месеца )
    Ами не са. През 2017 Маркионе отдели Ферари и направи първично предлагане.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нормално е един концерн да раЗвива и иновира собствените си двигатели?
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 3 месеца )
    вярно е, че и други двигатели имат две свещи, тук иновацията при едросерийни двигатели е предкамерата; чертеж на горивната камера: https://journal.classiccars.com/media/2020/07/Maserati_NettunoEngineSketch-scaled.jpeg
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами все пак са един концерн?
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А пък това със свещите го има при АР бая отдавна. ТС!