IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Great Wall направи двигател и 9-степенна трансмисия

Агрегатите ще бъдат поставени на новите кросоувъри Haval H5 и H6

Китайските автомобилни производители отдавна правят двигатели с турбокомпресор и роботизирани скоростни кутии с двоен съединител. Компанията Great Wall обаче досега създаваше такива агрегати на базата на стари лицензирани на Mitsubishi. Сега тя се похвали с нов двигател, проектиран от нулата без партньори, в който 90% от компонентите са оригинални.


Great Wall


Двигателят е получил името 4N20. Той е двулитров турбо, диаметърът на цилиндрите е 82 мм, ходът на буталото - 94,6 мм, а разстоянието между цилиндрите е 91 мм. Системата за захранване на двигателя е директно впръскване с работно налягане от 350 бара, електрическа водна помпа и променливо газоразпределение.

Новият двигател отговаря на екологичния стандарт China 6, който е идентичен с Euro 6. Мощността в базовата му версия достига 204 конски сили, а максималният въртящ момент - 320 Nm. При топ версията показателите са съответно 245 коня и 385 Нм.


Great Wall


Заедно с двигателя Great Wall разработи и нова трансмисия - 9-степенна роботизирана. Компанията твърди, че тя е с 36% по-компактна и с 2% по-ефективна от настоящата седемстепенна. Двигателят и трансмисията ще започнат да се монтират на новите серийни автомобили тази година, като първи ще ги получат кросоувърите Haval H5 и H6.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Като видя great wall да се държи като бмв на пътя тогава ще повярвам че китайците ще убият европейските производители. За сега са далеч от този момент
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    v-2 ( преди 4 седмици )
    отново до v-1: Мотоциклетните производители местят с бързи темпове в Китай - двигатели на Honda и BMW, всички малки двигатели на всички мотопедчета, цели големи мотори като някои модели на KTM, пластмаси и спирачи на всичко японоско, Benelli и SWM са по-скоро китайски, от колкото италиански марки. Автомобилните производители също са тръгнали по този път.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    v-2 ( преди 4 седмици )
    до v-1: точно така говорехме и за китайските "жълти" компютри, когато не можеха да стъпят на малкия пръст на реномирани западни производители като IBM, DELL, Olivetti, Compaq и други. Е, тия половината вече ги няма, а останалите произвеждат изключително в Китай.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 4 седмици )
    Хахаха, началото на края... :)))))) Китайците може да добри в много неща но автомобилите не едно от тях. Това, че са написали че е проектиран от 0 ми е трудно да го повярвам :)
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Китаец ( преди 4 седмици )
    до f43: гаранцията едва ли ще е различна от тази на кой да е производител. Да припомня за прословутите счупеняци DQ200 и DQ250. VW веднага увеличиха гаранцията в САЩ, после и в по-добрата част на Европа. В Китай увеличиха гаранцията месеци по-късно, след натиск от китайското правителство. В България не са увеличавали гаранцията и който се минал - минал.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    f43 ( преди 4 седмици )
    Все още китайското ноу-хау е с твърде ниско качество. Изключение засега има само при смартфоните и мрежовите продукти, които обаче са пълни с шпионски софтуер + backdoors. Каква гаранция ще дават китайците на двигателите и скоростните си кутии?
  • #2
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Наяалото на края ( преди 4 седмици )
    Параметрите са перфектни. Това ли е началото на края за европейските авто производители? Ще трябва да крият изостаналостта си зад иззмислени еко-норми и псевдо технологични решения, но това не може да продължи дълго.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Трудно ми да преценя дали това е добра или лоша новина за бъдещите собственици на great wall.