Китайските автомобилни производители отдавна правят двигатели с турбокомпресор и роботизирани скоростни кутии с двоен съединител. Компанията Great Wall обаче досега създаваше такива агрегати на базата на стари лицензирани на Mitsubishi. Сега тя се похвали с нов двигател, проектиран от нулата без партньори, в който 90% от компонентите са оригинални.
Двигателят е получил името 4N20. Той е двулитров турбо, диаметърът на цилиндрите е 82 мм, ходът на буталото - 94,6 мм, а разстоянието между цилиндрите е 91 мм. Системата за захранване на двигателя е директно впръскване с работно налягане от 350 бара, електрическа водна помпа и променливо газоразпределение.
Новият двигател отговаря на екологичния стандарт China 6, който е идентичен с Euro 6. Мощността в базовата му версия достига 204 конски сили, а максималният въртящ момент - 320 Nm. При топ версията показателите са съответно 245 коня и 385 Нм.
Заедно с двигателя Great Wall разработи и нова трансмисия - 9-степенна роботизирана. Компанията твърди, че тя е с 36% по-компактна и с 2% по-ефективна от настоящата седемстепенна. Двигателят и трансмисията ще започнат да се монтират на новите серийни автомобили тази година, като първи ще ги получат кросоувърите Haval H5 и H6.