IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 много бързи коли, които се отказаха от двойния съединител

Тези модели използват скоростни кутии, не по-лоши от DSG, PDK и DCT

През последните години хората свикнаха с роботизираните скоростни кутии с двоен съединител, които се поставят на спортните автомобили. Те сменят предавките много бързо и пестят гориво, въпреки че имат проблеми при движението с ниски скорости.

Така наречените „преселективни“ скоростни кутии днес се срещат при най-авторитетни автомобилни брандове – от  Porsche, Ferrari и Lamborghini до BMW, Mercedes-AMG и Audi. Но дори тези, както и някои други марки, често залагат на кутии от друг вид, дори те да отстъпват като ефективност.


10 много бързи модела с алтернативни трансмисии (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На Мазда автоматикът не е техен, а на Айсин. Освен това не е нито добър, нито надежден. Въобще, списъкът ти е доста безсмислен. Jatco кога е произвеждала коли? Виж, GM и Хюндай проектират и произвеждат собствени автоматици, но аз лично нямам опит с тях и не мога да коментирам.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Драги колеги ( преди 4 месеца )
    Освен двата гиганта ZF и Aisin,свестни автомати си правят няколко фирми сами:1.Мерцедес - най-плавните автомати правени някога,абсолютен лукс! За съжаление са капризни и ако не са гледани като хората идват скъпи ремонти(5 цифри). 2.Ферари- бутикови изработки,какво да коментираме! 3.Мазда - серията Skyactiv 6 степенни автомати са здрави и по книга са без обслужване до живот. 4.Jatco- CVT трансмисси - гиганта на CVT трансмисите притежаван от Нисан.Тук има доста оплаквания но и сполучливи кутии
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Драги колеги ( преди 4 месеца )
    ZF(швейцарски часовник) са световен лидер по модерни автомати и сложност!Правят кутии и за големи мощности, добре сметнати кутии с добър охладител. което ги прави издръжливи!Много трябва да се внимава с маслото и филтри! Aisin(японско сейко) са втория гигант, също правят всякакви кутии също с голяма надеждност(по принцип правят доживотни кутии,при правилна експлоатация) и по не са капризни, и са по-евтини от ZF да е за сметка на качеството, но не предлгат кутии за най-големите можности като ZF!
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Смех ( преди 4 месеца )
    Koenigsegg е с 8+1 съединителя за модела си Jesko. Това не ми се мисли каква 5-цифрова сметка ще извади за смяната им.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    2 са кутиите ( преди 4 месеца )
    на ZF и на Мерцедес.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    БМВ, Ауди, Ягуар и Ленд Роувър - всички ползват ZF. Въпреки че е скъпа. Ауди използват DSG основно заради ниската цена, но дори на последните модели с истинското Quattro (а не подигравката Ultra с предно) продължават да използват ZF.
  • #8
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 4 месеца )
    Всъщност 90% от изброените скоростни кутии са ZF 8HP90 - държи до 1000 НМ. Безспорно най-добрата скоростна кутия за автомобил, който ще се ползва по обществените пътища и е с повишена мощност. При нормално шофиране имаш лукс, при спортно - бързи превключвания. И най-важното - надеждност дори и при сериозен тунинг. А ако говорим за чисто спортни автомобили използвани за писта - не мисля, че има по-добро от Graziano. Ферари, Ламбо и много други ги ползват, но са с един съединител.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 4 месеца )
    За спортни цели да - двусъединителните са добри. Но там се знае коя е следващата предавка и също така тя винаги е на другия вал и съответно реакцията е мигновена. Но при кик даун, в нормални условия, като пропуснеш 1 скорост и трябва да освободиш вала, да зацепиш новата скорост и да зацепиш пак вала, не е същото. Инача върха е при Кьонихсег с кутията с 9 (ако не се лъжа) съединителя. Там винаги реакцията е мигновена
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Да ама не ( преди 4 месеца )
    Така и не така защото Турбо и Турбо С във новото си поколение също ползват роботизираната ПДК с два съединителя може би най бързата скоростна кутия ,Р8 перформанс 620кс също е робот,Ферарита една камара също на робот,Конингсег ако не се лъжа е също робот...така че...
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    ( преди 4 месеца )