IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-дълговечните съветски автомобили

Изненадващият лидер в тази класация скоро ще отбележи половин век в производство

Нормалната продължителност на живота на един автомобилен модел е между 5 и 10 години. Има, разбира се, и прочути изключения - като френското Renault 4, което остана в производство между 1961 и 1994, индийския Hindustan Ambassador, правен от 1954 чак до 2014, и, разбира се, оригиналния Volkswagen Beetle, чиято първа бройка слезе от конвейера през 1938, а последната - през 2003, 65 години по-късно.
 
  
Газ 24, Волга

Митичната ГАЗ-24 Волга, мечтата на всеки честен частник при късния социализъм, остана в производство четвърт век без няколко месеца. Това дори не я нарежда в Топ 5


В списъка на най-дълговечните модели обаче много сериозно присъствие имат и социалистическите марки. Обяснението е просто: в Източния блок индустрията никога не смогваше да задоволи търсенето и гладните за автомобил граждани бяха склонни да купят какво да е, стига да се движи. Оттам и мотивацията на заводите да правят промени не бе особено висока. В следващата подборка са 14-те най-дълго произвеждани съветски автомобила, някои от които се правят и до ден-днешен. За повечето вероятно се досещате и сами, но сме сигурни, че победителят в тази класация ще изненада доста хора.


14-те най-дълговечни съветски автомобила (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    bo ( преди 2 години )
    Мога да потвърдя един от коментарите, че този модел е тояно копие на Шевролет. 1992 година го видях в Монтевидео, Уругвай и изтъпях като си помислих че изнасят и тук, но после като видях марката, разбрах очевидното, че руснака без да открадне нищо не може да направи сам,...поне с ръце!
  • #17
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Т-34 ( преди 3 години )
    До 12 Тя и Руската салата е френска / ОЛИВИЕ /
  • #16
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Kuandomil ( преди 3 години )
    Тия коли не са всеки.Като не ви харесват подминаваш.
  • #15
    18 rate up comment 5 rate down comment
    БОРИСЛАВ ЦЕНКОВ СОФИ ( преди 3 години )
    Харесвам лада Бях монтьор 1200 1300 1600 s 2105 2104 2107илубимката ми 1500 s КРАСОТА
  • #14
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "още си останахте..." хахаха май сам се определи какъв си - рядко ***.
  • #13
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 12,ама никой не търси полска водка нали,а тази няма как да си я виждал преди 30 години,защото се произвежда от 98г. и е доработка на 2121,Шевролет никога не са произвеждали нещо подобно за да са копирали,само са помагали с пари за оцеляването на завода по това време.
  • #12
    16 rate up comment 36 rate down comment
    Волга ГАЗ-24.... ( преди 3 години )
    За невежите, само да уточня че този модел, като почти всичко останало съветско е чисто КОПИЕ на Шевролет...Лично съм го виждал в Латинска Америка, преди близо 30 години....Руснак и кола!!!? Ако не откраднат, няма как да го измислят. Тя и водката Полска,...то не остана нещо друго май...
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 3 години )
    дълговечен и дълготраен са синоними. Обърни се към твоята си баба
  • #10
    21 rate up comment 9 rate down comment
    браво ( преди 3 години )
    За времето си са били обикновенни бюджетни коли, друг е въпросът че в СССР никой не е давал възможност за нововъведения. Вижте наследника на "Нива"-та, за 80-те години е щяла да бъде доста прилична кола. Но официалната позиция на властта е била , че всичко модерно и удобно е полъх от гнилия капитълизъм и се е отричало.Така няма как да си лидер в автомобилопроизводството
  • #9
    37 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    при 6 копейки за литър А76 в Сибир колкото ще да е горял :D дядо ми разправяше, че зимата въобще не ги гасели, да не замръзват