Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
С иновативни корпус и окачване, изработени от алуминий, и с чудовищен V6 с титаниеви мотовилки, способен да се развърта безгрижно до 8000 оборота в минута, тази кола бе истинско откровение в зората на 90-те. Самият Айртон Сена взе активно участие в разработването й и настоя за някои промени в конструкцията в последния момент. Резултатът: NSX разказваше играта на машини като Chevy Corvette ZR-1, Dodge Viper, Lotus Esprit, Porsche 911, и даже Ferrari 348 и F355. Прецизността на волана и директността на петстепенната й ръчна трансмисия й позволяват дори днес да се бори на равна нога с чувствително по-нови спортни автомобили. Honda NSX просто вдигна стандартите в този сегмент.