Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Това не е нито най-редкият, нито най-мощният Mustang, правен напоследък. Но със сигурност е най-екзотичният. Заслугата е на мотора - новаторски V8 с 526 коня и способност да се развърта до 8250 об/мин. Сходна технология с онази, която дава незабравимия звук на Ferrari.
От Ford не направиха компромис и с останалите компоненти. GT350 се предлагаше само с ръчни скорости, воланът даваше чудесна обратна връзка, окачването, нетипично сложно за американска кола, позволяваше светкавични промени на посоката. Колата ускоряваше от 0 до 100 км/ч за едва четири секунди, и спираше от 115 км/ч за едва 44 метра на нормален асфалт. Даже и цената - 64 000 долара - изглеждаше отлична сделка за подобна машина. Инфлацията я наду оттогава и днес GT350 струва над 75 000 долара. Но и така си заслужава.