Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
През 1999 италианците въведоха една съвсем новаторска конструкция - с алуминиева рама и купе, така проектирано от Pininfarinа, че да създава сила на притискане и без антикрила и спойлери. Другите новости бяха надлъжно разположена трансмисия с възможност за автоматично превключване, и променливо газоразпределение за новия V8 с 400 коня. В първия сравнителен тест на C/D това Ferrari убедително надделя над Porsche 911 Turbo и Aston Martin DB7 Vantage, не на последно място и заради отличната си ергономия. А звукът, когато 40-те клапана работеха в хармония, е шедьовър, какъвто може и да не чуем никога повече.