Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
През 90-те, когато в Mercedes бяха решили да пестят поголовно за сметка на Е-класата, а Cadillac се опитваше да продава под славната си марка модели на Opel, шефът по развойната дейност на BMW Волфганг Рицле проектираше най-добрата Пета серия в историята. Баварската компания снабди E39 с лукса, рафинираността и технологиите от Седма серия, но в по-малък и много по-забавен мащаб. Тази кола вече усещаше технологичната революция, но без да стане изцяло електронна. Теглото порасна доста спрямо предишните поколения, но и конете под капака се увеличиха - от 190 в по-базовия редови шестак до 400 в могъщото М5.
Този процес продължи и при следващите поколения, разбира се. Но при тях нашествието на технологиите до голяма степен костваше на тази кола душата й.