Агенцията за опазване на околната среда в САЩ – EPA, публикува официални данни за новата хибридна версия на кросоувъра Toyota RAV4, която получи добавка Prime към името си. В тях са посочени пробега само на електричество при модела, а също така общата ефективност на хибридния (плъг-ин) агрегат на автомобила.
Оказва, че хибридът, който е оборудван с акумулатор с капацитет 18,1 кВт/ч изминава 67,6 км само на ток и 965 км в комбиниран режим. Това го прави най-икономичният PHEV (зареждащ се хибрид) в сегмента на компактните кросоувъри, предлагани на пазара в САЩ.
Като ефективност, при движение в напълно електрически режим кросоувърът харчи едва 2,5 литра на 100 км, докато в комбиниран режим разходът е 6,19 л/100 км. Това е с 5% по-малко в сравнение със стандартната хибридна версия на RAV4, като значително превъзхожда бензиновите вариант със задвижване на четирите колела.
Въпреки впечатляващите резултати и очакваното огромно търсене на кросоувъра, бъдещите клиенти на модела ще имат сериозен проблем с придобиването му. От Toyota обявиха, че през тази година ще могат да предоставят едва 5000 бройки, тъй като производствените мощности на завода са намалени заради ограничените доставки на батерии. Това се дължи на мерките, които бяха въведени срещу разпространението на коронавируса.
Снимки: Toyota