Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него. Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 8C 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. Представяме ви класацията в две поредни статии (втора част е тук).
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Знаменият девиз на Колин Чапман - "опростявай, и после добави лекота" - никога не е бил реализиран по-убедително, отколкото в митичния Lotus Seven. По тръбната му рама има абсолютния минимум алуминиево купе, колкото да го превърне от карт в автомобил. "Седмицата" е толкова опростена машина, че клиентите могат да си я поръчат в кашони и сами да си я сглобят в гаража си. Caterham, който и днес я произвежда по лиценз, продължава да предлага тази опция. Разликата е единствено в двигателите - ранните образци са серийно с 36 конски сили, а топ-версиите развиват 75. Днес конете отдавна са в зоната на трицифрените числа. Но удоволствието от карането е все така неподправено.