Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Когато за пръв път се появи през 80-те, дизайнът на този автомобил бе толкова футуристичен, че в първия RoboCop режисьорът използва няколко Taurus-а без никакви модификации по улиците на Детройт от бъдещето.
Но този Ford бе много повече от смел дизайн. Всъщност при него компанията направи нещо доста рядко: прояви грижа за пътното поведение и динамиката на свой масов модел. Бяха похарчени няколко милиарда долара за развойна дейност, които родиха напредничавото независимо окачване на четирите колела и доста пъргавия за епохата V6 със 140 коня. Появи се даже и доработена спортна версия - Taurus SHO. Eдинствената критика на C&D към този автомобил е, че вдигна летвата високо до степен Ford никога повече да не успее да я прескочи.