Skoda Octavia е един от най-продаваните нови автомобили на българския пазар - а това означава, че имате и сравнително голям избор, ако искате да си намерите употребявана бройка с проследима сервизна история, а не "вълшебен" нов внос на 107 000 км, "качваш се и караш".
Третата Octavia, нарисувана от Йозеф Кабан, скъса драстично със заобления дизайн на първите две, който бе дело на Люк Донкерволке. Тя бе с 9 см по-дълга от предишната и с 8 см по-голямо междуосие. В резултат колата стана значително по-просторна отвътре, а багажникът й вече побираше 590 литра - абсолютен рекорд за класа и повече дори от някои комби версии.
Фейслифтът от 2017 лесно се разпознава по разделените предни светлини
Освен това третата Octavia бе далеч по-технологична и с чувствително по-качествен интериор от предишните две. В нея Skoda започна масово да влага и т. нар. Simply Clever решения - дребни, но улесняващи живота хитрости, като вградена стъргалка за лед в капачката на резервоара, или скоба, придържаща бутилката в поставката за чаши така, че да я отворите и с една ръка.
Резултатът й в тестовете за безопасност на EuroNCAP бе един от най-високите за 2013, с получени пет звезди, 93% сигурност на пътниците отпред и 86% - на пътниците отзад. Обновената гама от двигатели и трансмисии също допринесе третата Octavia да се превърне в най-продаваната Skoda за всички времена. Какво обаче трябва да имате предвид, ако искате да й станете втори или трети собственик? Двигатели и скоростни кутии - кои да избягвате (ГАЛЕРИЯ):
Други потенциални слабости на третата генерация на Skoda Octavia:Климатикът: Нерядко при пробег от 80-100 хиляди км отказва компресорът на климатика. Ако ви се случи, експерти препоръчват да смените оригинално влагания агрегат от Sanden с по-издръжливия на Denso.
Страничните огледала: Ако са електрически, в тях сравнително лесно попада влага и кал, която в крайна сметка може да извади от строя електромотора.
Уплътненията на предните врати са слабост при Octavia Уплътненията на вратите: Това е една от слабостите на третата Octavia - уплътнителите на предните врати невинаги си вършат работата достатъчно добре и в купето прониква влага.
Боята: Купето е надеждно поцинковано и ръждата не е сериозна заплаха. Но слоят боя не е от най-дебелите и лесно се поврежда. Трябва да пазите колата от одрасквания и своевременно да остранявате приноса на птичките от повърхността й.
Осветителите на регистрационните номера не са добре изолирани и пропускат вода. Подмяната обаче е лесна Осветителите на номерата: Също както и при предишните Октавии, тези лампички са лошо херметизирани и лесно се повреждат. Подмяната на крушката (оригиналната струва към 15 лева) e лесна и можете да я направите сами.
Мултимедия: Сравнително често се случва целият сензорен екран на информационната система да откаже и да се смени още в гаранционния период. Системата е чувствителна към висока влажност.
Заключение
Третото поколение на Skoda Octavia е забележимо по-добро от първите две. Не е от най-надеждните автомобили - потвърждават го и класациите на германската TUV, където моделът обикновено е в средата на таблицата. Но повредите и дефектите най-често са дребни и евтини за коригиране, така че Octavia си остава един практичен избор и на вторичния пазар.