fallback

Употребявана Skoda Octavia: струва ли си?

Най-продаваната чешка кола в историята има своите проблеми, но те са предимно дреболии

Skoda Octavia е един от най-продаваните нови автомобили на българския пазар - а това означава, че имате и сравнително голям избор, ако искате да си намерите употребявана бройка с проследима сервизна история, а не "вълшебен" нов внос на 107 000 км, "качваш се и караш".       В доста държави в Централна и дори Западна Европа Octavia масово се използва като такси, така че бъдете внимателни с "новия" внос. Към пребоядисвана кола, която показва признаци на износване по педалите и на други по-мъчно видими места, трябва да се подхожда критично, даже километражът да показва традиционните 130 000 км        Заслужава ли си обаче такава инвестиция, и какви проблеми можете да очаквате дори при кола с ясна история и без тежки удари? Ще се опитаме да отговорим за третата генерация на Octavia, Typ 5E, която бе представена през 2012 и заменена от четвъртата през 2020.

Третата Octavia, нарисувана от Йозеф Кабан, скъса драстично със заобления дизайн на първите две, който бе дело на Люк Донкерволке. Тя бе с 9 см по-дълга от предишната и с 8 см по-голямо междуосие. В резултат колата стана значително по-просторна отвътре, а багажникът й вече побираше 590 литра - абсолютен рекорд за класа и повече дори от някои комби версии.         

Фейслифтът от 2017 лесно се разпознава по разделените предни светлини

Освен това третата Octavia бе далеч по-технологична и с чувствително по-качествен интериор от предишните две. В нея Skoda започна масово да влага и т. нар. Simply Clever решения - дребни, но улесняващи живота хитрости, като вградена стъргалка за лед в капачката на резервоара, или скоба, придържаща бутилката в поставката за чаши така, че да я отворите и с една ръка.

Резултатът й в тестовете за безопасност на EuroNCAP бе един от най-високите за 2013, с получени пет звезди, 93% сигурност на пътниците отпред и 86% - на пътниците отзад. Обновената гама от двигатели и трансмисии също допринесе третата Octavia да се превърне в най-продаваната Skoda за всички времена. Какво обаче трябва да имате предвид, ако искате да й станете втори или трети собственик?       Двигатели и скоростни кутии - кои да избягвате (ГАЛЕРИЯ):

          Други потенциални слабости на третата генерация на Skoda Octavia:

Климатикът: Нерядко при пробег от 80-100 хиляди км отказва компресорът на климатика. Ако ви се случи, експерти препоръчват да смените оригинално влагания агрегат от Sanden с по-издръжливия на Denso.

    Вратичката към резервоара: Ако заключващият механизъм започне да заяжда, ще трябва да смените актуатора, който струва около 40-50 лева. Ако откаже съвсем, ще ви се наложи доста сложен демонтаж.

Страничните огледала: Ако са електрически, в тях сравнително лесно попада влага и кал, която в крайна сметка може да извади от строя електромотора.    

Уплътненията на предните врати са слабост при Octavia     Уплътненията на вратите: Това е една от слабостите на третата Octavia - уплътнителите на предните врати невинаги си вършат работата достатъчно добре и в купето прониква влага.

Боята: Купето е надеждно поцинковано и ръждата не е сериозна заплаха. Но слоят боя не е от най-дебелите и лесно се поврежда. Трябва да пазите колата от одрасквания и своевременно да остранявате приноса на птичките от повърхността й.

Осветителите на регистрационните номера не са добре изолирани и пропускат вода. Подмяната обаче е лесна       Осветителите на номерата: Също както и при предишните Октавии, тези лампички са лошо херметизирани и лесно се повреждат. Подмяната на крушката (оригиналната струва към 15 лева) e лесна и можете да я направите сами.

Мултимедия: Сравнително често се случва целият сензорен екран на информационната система да откаже и да се смени още в гаранционния период. Системата е чувствителна към висока влажност.       Интериорът на третата Octavia е несравнимо по-качествен от този на предишните поколения

Заключение

Третото поколение на Skoda Octavia е забележимо по-добро от първите две. Не е от най-надеждните автомобили - потвърждават го и класациите на германската TUV, където моделът обикновено е в средата на таблицата. Но повредите и дефектите най-често са дребни и евтини за коригиране, така че Octavia си остава един практичен избор и на вторичния пазар.

fallback
  • #29
    До #32 ( преди 4 години )
    Има едно нещо вярно в написаното - явно наистина си със скромен опит, без да се обиждаш :)
  • #28
    Бат Нас ( преди 4 години )
    За толкова пари по добре Мазда 3 или корола. Мое мнение на база скромен житейски опит
  • #27
    Алекс ( преди 4 години )
    Заслужава си, само ако е до три години, на 30 000 км и е за 10-12 000 лв
  • #26
    356 ( преди 4 години )
    По оживените коментари съдя, че пазара в БГ е запознат с продуктите на Шкода.Това е хубаво. От изпитанието тръгва познанието. Първата ми кола беше Шкода и ще е последна. Вярно още се кара, но нищо не е и уред. През това да не пали зимно време, до това да не и работят механизмите по вратите и багажника, до това да къса маншони и да не и работи водната помпа и др.под,за лагерите нема да говоря.Сега с тези нови модели може и да не е така, но то лошите спомени си остават. Успех на ентусиастите.
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    От целия концерн Фолксваген, само Шкода става донякъде, другото е пълен леш.
  • #24
    анонимен ( преди 4 години )
    Като чета, никак не са дреболии. Двигателите, скоростните кутии,... това дреболии ли са? Да не говорим за калпавата изработка- уплътнения, нехерметични осветления, скърцащ салон,...
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    Много ме кефи като обяснявате как кола за 30-40к лв е дърво спрямо кола 80-90к. Ами то е очевидно. Ама колко хора могат да дадат 80-90к за нова кола. И сега чакам да ми обясните как тези скъпите на 3 години са по 30к. Да ама нов внос на 300-400к км или давени или бракувани.
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    За тези пари и за тези години октавията няма конглокенция.
  • #21
    За нас става ( преди 4 години )
    Добра статия с коректна информация.Правих тест драйв през 2013 и возията на седана с 2л дизел беше пълно дърво.
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Това за турбото на дизелите и при едни други немци е същата драма.
fallback
Последни