fallback

Употребявана Skoda Octavia: струва ли си?

Най-продаваната чешка кола в историята има своите проблеми, но те са предимно дреболии

Skoda Octavia е един от най-продаваните нови автомобили на българския пазар - а това означава, че имате и сравнително голям избор, ако искате да си намерите употребявана бройка с проследима сервизна история, а не "вълшебен" нов внос на 107 000 км, "качваш се и караш".       В доста държави в Централна и дори Западна Европа Octavia масово се използва като такси, така че бъдете внимателни с "новия" внос. Към пребоядисвана кола, която показва признаци на износване по педалите и на други по-мъчно видими места, трябва да се подхожда критично, даже километражът да показва традиционните 130 000 км        Заслужава ли си обаче такава инвестиция, и какви проблеми можете да очаквате дори при кола с ясна история и без тежки удари? Ще се опитаме да отговорим за третата генерация на Octavia, Typ 5E, която бе представена през 2012 и заменена от четвъртата през 2020.

Третата Octavia, нарисувана от Йозеф Кабан, скъса драстично със заобления дизайн на първите две, който бе дело на Люк Донкерволке. Тя бе с 9 см по-дълга от предишната и с 8 см по-голямо междуосие. В резултат колата стана значително по-просторна отвътре, а багажникът й вече побираше 590 литра - абсолютен рекорд за класа и повече дори от някои комби версии.         

Фейслифтът от 2017 лесно се разпознава по разделените предни светлини

Освен това третата Octavia бе далеч по-технологична и с чувствително по-качествен интериор от предишните две. В нея Skoda започна масово да влага и т. нар. Simply Clever решения - дребни, но улесняващи живота хитрости, като вградена стъргалка за лед в капачката на резервоара, или скоба, придържаща бутилката в поставката за чаши така, че да я отворите и с една ръка.

Резултатът й в тестовете за безопасност на EuroNCAP бе един от най-високите за 2013, с получени пет звезди, 93% сигурност на пътниците отпред и 86% - на пътниците отзад. Обновената гама от двигатели и трансмисии също допринесе третата Octavia да се превърне в най-продаваната Skoda за всички времена. Какво обаче трябва да имате предвид, ако искате да й станете втори или трети собственик?       Двигатели и скоростни кутии - кои да избягвате (ГАЛЕРИЯ):

          Други потенциални слабости на третата генерация на Skoda Octavia:

Климатикът: Нерядко при пробег от 80-100 хиляди км отказва компресорът на климатика. Ако ви се случи, експерти препоръчват да смените оригинално влагания агрегат от Sanden с по-издръжливия на Denso.

    Вратичката към резервоара: Ако заключващият механизъм започне да заяжда, ще трябва да смените актуатора, който струва около 40-50 лева. Ако откаже съвсем, ще ви се наложи доста сложен демонтаж.

Страничните огледала: Ако са електрически, в тях сравнително лесно попада влага и кал, която в крайна сметка може да извади от строя електромотора.    

Уплътненията на предните врати са слабост при Octavia     Уплътненията на вратите: Това е една от слабостите на третата Octavia - уплътнителите на предните врати невинаги си вършат работата достатъчно добре и в купето прониква влага.

Боята: Купето е надеждно поцинковано и ръждата не е сериозна заплаха. Но слоят боя не е от най-дебелите и лесно се поврежда. Трябва да пазите колата от одрасквания и своевременно да остранявате приноса на птичките от повърхността й.

Осветителите на регистрационните номера не са добре изолирани и пропускат вода. Подмяната обаче е лесна       Осветителите на номерата: Също както и при предишните Октавии, тези лампички са лошо херметизирани и лесно се повреждат. Подмяната на крушката (оригиналната струва към 15 лева) e лесна и можете да я направите сами.

Мултимедия: Сравнително често се случва целият сензорен екран на информационната система да откаже и да се смени още в гаранционния период. Системата е чувствителна към висока влажност.       Интериорът на третата Octavia е несравнимо по-качествен от този на предишните поколения

Заключение

Третото поколение на Skoda Octavia е забележимо по-добро от първите две. Не е от най-надеждните автомобили - потвърждават го и класациите на германската TUV, където моделът обикновено е в средата на таблицата. Но повредите и дефектите най-често са дребни и евтини за коригиране, така че Octavia си остава един практичен избор и на вторичния пазар.

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 4 години )
    Както казаха таксиджиите след масовото и въвеждане в БГ за такси, оСтавия и повече не купуваха такъв автомобил...
  • #38
    от Шкода ( преди 4 години )
    Ако монтират в купето стойки за *** и чене,може да намерят някой клиент в трета възраст
  • #37
    до39 ( преди 4 години )
    Октавия в повечето случаи се кара от програмисти от провинцията. S-класата също, само дето не са програмисти :D
  • #36
    ваг-групата ( преди 4 години )
    говори се ,че шкодите били здрави, даже най здравите в групата. може би аз не случих на екземпляр, знам ли. за 24те години с книжка имах шкода, фолксваген (2) , ауди и сеат. всичко друго е японско. ако трябва да ги подредя по надеждност според моя опит- 1.seat 2 .vw 3. audi 4.skoda
  • #35
    анонимен ( преди 4 години )
    Така е - не трябва да се сравнява Октавия с S-класа, защото S-класата се разваля двайсет пъти повече и ремонтите и струват двайсет пъти повече. Накратко, в сравнение с Октавия, S-класата е пълен дарак, капанче за парвенюта и наистина няма място за сравнение, Октавия, поне в повечето случаи се кара от хора.
  • #34
    ХОХОХОХО ( преди 4 години )
    Много по солидна и безпроблемна машина . Все пак 6j модела е най добре представилата се VAG кола и малка кола изобщо в 100.000 км тест на аутобилд. Минус за калпавата вагенска скоростна кутия. И за управлението на стереото.друго не се сещам. Та ако трябва да дам 2-3000 отгоре за леон вместо октавия не бих се замислил
  • #33
    XOXOXOXO ( преди 4 години )
    Правилно, не сравнявайте октавията със Sкласа, сравнете я със нещо подобно- братовчеда сеат леон например. Никога не съм карал октавия, но за мен изборът е ясен. Имах фабия 3ка и ибиза 6j..бяха с 1 година разлика в производството, и уж почти идентични..нищо общо. Фабиата отвън и отвътре 10 год назад в дизайна, качеството на изработката се усещаше. Олющени емблеми и хромирани украси, калпави пластмаси. Много проблеми по електрониката . Сеатчето ме изненада приятно. Много по солидна...
  • #32
    анонимен ( преди 4 години )
    Имам октавия 1.9 дизел елеганс 2005г. и колата вече кара 16-та година. Мога да кажа, че автомобилът е много балансиран. Никога не съм почуствал, че ми липсва мощност, комфорт, екстри, че колата не е икономична или скъпа за поддръжка. За мен и семейството ми е удоволствие да притежаваме този автомобил. Колата е много надеждна, но когато нещо се развали, то струва доста. При мен на 10-та година се наложи да се смени компютъра, като подмяната с оригинален струваше 3600 лева.
  • #31
    Готин ( преди 4 години )
    Взех я втора употреба. Леки външни дефекти. На малко години. Мърка като коте но много харчи. Трудно превключва и много се бави преди да тръгне. ЗА ЖЕНА МИ ВИ ГОВОРЯ!
  • #30
    Онзи ( преди 4 години )
    В този котор има ли нещо,което да изкара 100,000км.без да ти вдигне кръвното???
fallback
Последни