През юни 1990 г. Renault представя на света наследника на вечното Renault 5: новото и революционно Clio. Тридесет години по-късно и след пет поколения, малкият градски автомобил все още е еталон в сегмента В и продължава да трупа успехи. Миналия месец Clio V беше вторият най-продаван автомобил на френския пазар. Дълги години той държеше първата позиция, но бе изпреварен от Peugeot 208. В тази галерия Motor представя любопитни факти от трите десетилетия развитие на Renault Clio, който е един от най-често срещаните модели по пътищата не само на Франция.
Clio на "Нюрбургринг"
Спортните версии на Clio често са бързи по пистите. Например, на "Нюрбургринг" Clio RS 220 (220 к.с.) постига време от 8 минути 23 секунди при средна скорост от 147 км/ч през 2015 г. Това е най-добрият резултат сред хот-хечовете от сегмент B, с 3 секунди по-бързо от Ford Focus RS и с 5 секунди пред Alpina D5 Biturbo. Предишният рекорд за модела на Северната дъга на прочутата писта е 8:59 мин и принадлежи на Clio RS.
Спортните версии на Clio често са бързи по пистите. Например, на "Нюрбургринг" Clio RS 220 (220 к.с.) постига време от 8 минути 23 секунди при средна скорост от 147 км/ч през 2015 г. Това е най-добрият резултат сред хот-хечовете от сегмент B, с 3 секунди по-бързо от Ford Focus RS и с 5 секунди пред Alpina D5 Biturbo. Предишният рекорд за модела на Северната дъга на прочутата писта е 8:59 мин и принадлежи на Clio RS.
Снимки: Motor