IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци поискаха връщането на Lada в ЕС

Петиция в интернет получи подкрепа от над 1000 души

Експортът на автомобилите Lada в ЕС беше прекратен още в края на 2019 г., а последните бройки от модела Lada 4x4 бяха доставени на немски дилър през март. Оказва се, че интерес към руския бранд продължава да има и затова дори в Германия искат неговото завръщане.


Lada 4x4


В интернет-пространството се появи петиция с настояване за възстановяване на продажбите на всички модели на Lada в Германия и в ЕС. Тя беше подкрепена от главният дистрибутор на Lada Deutschland GmbH - Дитер Траск, като е адресирана към АвтоВАЗ, алианса Renault-Nissan-Mitsubishi и Министерството на икономическото развитие на Русия.

„Lada предлага голям избор от нишови модели, които имат няколко предимства. Първо, те са без конкуренция като цена и съответно са достъпни за повече хора. И второ – от 40 години марката има фенове в Европа, както и лоялни клиенти. Още повече, че в последните години бяха открити нови дилърски центрове“, се казва в петицията, под която са се подписали повече от 1000 човека.

Завръщането на Lada в ЕС обаче не влиза в новата маркетинговата политика на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, част от който е АвтоВАЗ. Стратегията беше приета и като отговор на пандемията от коронавирус, която нанесе сериозен удар на автомобилната индустрия.

„Отдавна бяхме наясно, че ще напуснем Европа, тъй като в ЕС въведоха нови екологични стандарти и не е целесъобразно да инвестираме в доработка на двигателите заради малки продажби. В перспектива обаче завръщането на Lada не се изключва, но все още е рано да се каже с какъв модел“, коментираха от АвтоВАЗ.

Снимка: Auto.Mail

0 от 500
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Както повечето неща на алианса "Рено ... и т.н.", абсолютно погрешна политика!!
  • #3
    28 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Колата не предлага лукс, нито страхотен мотор, но Ниви-те ги ползвата предимно за "черната" работа, за труднодостъпни места, където паркетник не може да мине. Отделно на никой не му трябват евтини коли, които можеш да си оправиш и сам. Друго е за всяко дребно нещо в сервиза. Всичко е до пари.
  • #2
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Коронясан ( преди 3 години )
    Перспективата е ясна. Криза, падащи продажби, но растящи на най-евтините автомобили. Докато има 5 продадени лади алианца си трае, но ако станат 100, това вече ги удра по джоба.
  • #1
    24 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кои германци? Леонид Шварц, Наташа Шнайдер и Серьожа Шмит?