IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият V6 на Maserati получава „реактивно запалване“

Туин-турбо двигателят заменя досега използвания от марката V8 на Ferrari

Компанията Maserati ще използва нов V6 двигател в качеството му на морално остарелия V8, производство на Ferrari. Моторът ще дебютира при суперколата MC20, съобщава Automotive News Europe и разкрива подробности за него.


Maserati MC20


Очакванията са V6 агрегатът на Maserati със система туин-турбо и работен обем 3,0 литра да развива максимална мощност от 542 к.с. Освен на бъдещото MC20, двигателя ще се поставя поне на още 3 модела на бранда, които досега използваха V8 мотора на Ferrari. Това са GranTurismo и GranCabrio, както и разработваният в момента по-малък кросоувър от Levante. При двата спортни автомобили агрегатът ще развива 542 к.с., но за SUV-модела мощността му ще бъде намалена на 523 к.с.

Съобщава се още, че дори стандартната версия на двигателя ще бъде електрифицирана. Новият Twin-Turbo V6 ще получи технология, наречена „турболентно реактивно запалване“. Засега от Maserati не разкриват подробности за новата система, но твърдят, че тя намалява значително разхода на гориво и вредни емисии.

Премиерата на MC20 е насрочена за септември, докато новият кросоувър ще дебютира догодина. Преди това италианската марка ще представи обновените Ghibli, Levante и Quattroporte, които ще получат хибридни версии.

Снимка: Maserati

0 от 500