Eдва ли има друга толкова благоприятна епоха за суперколите от 90-те години. Много фактори се обединиха, за да доведат до истински бум на свръхспортните автомобили.
Чешката Tatra MTX - високо оценена от критиката, но преследвана от лош късмет
Първо, краят на Студената война отвори много граници и създаде нови клиенти сред новоизпечените милионери от Източния блок и Китай. Второ, технологичният напредък и конкуренцията от 80-те започнаха да дават плод. И трето, заради особените правила на различните GT серии повечето компании бяха принудени да създават и "цивилни" версии на състезателните си машини. В крайна сметка много от суперколите на 90-те се провалиха с гръм и трясък и днес сме позабравили дори имената на производителите им. Но дори само един бърз поглед към тях показва, че си струва да си ги припомним.
20 забравени суперколи от 90-те години (ГАЛЕРИЯ):
Yamaha е куриоз: създадена като фирма за музикални инструменти (и до днес е най-големият производител на пиана в света), после внезапно се захваща с мотоциклети, оттам - и с двигатели за Formula 1. През 90-те шефовете решават, че имат вече достатъчно ноу-хау, за да направят и цял спортен автомобил. Задвижвана от високооборотен V12 и натъпкана с технологии от формулата, OX99-11 е страшно интересна кола. Но необичайният дизайн и цената от 800 000 долара осуетяват успеха й. Произведени са само три прототипа.