Eдва ли има друга толкова благоприятна епоха за суперколите от 90-те години. Много фактори се обединиха, за да доведат до истински бум на свръхспортните автомобили.
Чешката Tatra MTX - високо оценена от критиката, но преследвана от лош късмет
Първо, краят на Студената война отвори много граници и създаде нови клиенти сред новоизпечените милионери от Източния блок и Китай. Второ, технологичният напредък и конкуренцията от 80-те започнаха да дават плод. И трето, заради особените правила на различните GT серии повечето компании бяха принудени да създават и "цивилни" версии на състезателните си машини. В крайна сметка много от суперколите на 90-те се провалиха с гръм и трясък и днес сме позабравили дори имената на производителите им. Но дори само един бърз поглед към тях показва, че си струва да си ги припомним.
20 забравени суперколи от 90-те години (ГАЛЕРИЯ):
De Tomaso, италианската компания на аржентинеца Алехандро Де Томазо, ще остане в историята най-вече в прочутата си Panthera. Но в зората на 90-те тя предлагаше и друг суперавтомобил, наречен Guara. Само 39 бройки бяха произведени - първите с V8 от BMW, а по-късните - с компресорни V8 на Ford. И едните, и другите са доста търсени от колекционерите и цената им рядко пада под 300 000 долара.