fallback

Кои са 15-те най-продавани марки нови автомобили в България?

През май пазарът се сви до най-ниската месечна стойност в последното десетилетие

Май е бил най-слабият месец за пазара на нови автомобили в България от едно десетилетие насам, показват данните за регистрациите на МВР. Разликата с април обаче не е толкова голяма, колкото прогнозираха някои експерти: регистрациите сега са 1040 срещу 1137 преди месец. По-големите пазарни играчи като цяло отчитат положителна тенденция, спадът е най-вече за сметка на по-малките.

   Кризата се отразява по-слабо в по-високите пазарни сегменти. За петте месеца у нас са регистрирани повече нови Porsche, отколкото Lada, Subaru или Alfa Romeo   

Сравнението с първите пет месеца на 2019 обаче показва колко тежък е бил ударът от карантинните мерки. От началото на годината са регистрирани 9806 нови автомобила, докато през същия период на миналата са били 18 398 (спад от 46.7%).

 

Продажби през май
Renault - 220 Dacia - 191 Toyota - 162 Skoda - 131 Volkswagen - 111 Peugeot - 79 BMW - 68 Mercedes - 65 Kia - 58 Nissan - 53

Има известно разминаване между данните на МВР и тези на европейската браншова организация АСЕА, защото последните включват и някои специални модели. В нашата извадка сме използвали само новорегистрираните автомобили категории М1 и N1.

Почти 10 на сто от новите регистрации обаче са последвани от дерегистрация, най-вероятно с цел реекспорт, сочи статистиката на МВР. Общо 827 автомобила са минали по този път.

15-те най-продавани марки нови автомобили от началото на 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Българинът е хитър и кара предимно нов внос. Не е глупав като западняците да дава 30хил. за нов автомобил като може да си вземе по стар модел 5-10 пъти по евтино и върши абсолютно същата работа. В България нови автомобили си купуват предимно далавераджиите дето са откраднали много пари и затова не им пука да си харчат с лека ръка. Но тези които са на заплата си правят сметката и всеки спестен лев им е в полза.
  • #14
    radko ( преди 4 години )
    Най-продаваният автомобил в България и безспорен лидер е марката...втора употреба!
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    На запад е много на м0да "renting" схемата , уговаряш километри и години ,плащаш месечна вноска и си тип-топ.
  • #12
    356 ( преди 4 години )
    Закупуването на един автомобил, който да удовлетворява разнородните личности потребности, като работа, бизнес, семейство,бит, разходки с децата и мн.др., е едно от най-важните неща в живота на един нормален човек. Без него растеж и прогрес е невъзможен. Дори бих добавил по възможност той да е закупен чисто нов и да е избран според личният профил, така както да е покрива максимално повече нуждите му. И като мине 3-4 години пак нов! Това е като коня за прабългарите. Най-важното нещо!
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Сега не разбрах в България е ясно, с 1000 лв. заплата кара Порше, Х5,МЛ, Туарег... да не изброявам вскичките. Не разбрах в Европа с 3500 евро заплата карат ли Поршета?
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Дадох дачията за пример.Леле хората в бг наистина мисловно са бая зле.Добре да сменим с Порше дали всеки в германия вади пачката от джоба и си купува порше.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Нее, толко голям процент купени, па после отрегистрирани, гаранция някои вносители правят голяма врътка да ги изнасят заради разлика в цената. Отделно регистрираните като товарни джипове!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Щото и на запад малко хора имат един милион да дадат ей така освен ако не си футболист или музикант актьор и сголям хонорар.Масово на Запад дори Рена и Дачии се взимат на изплащане.Не всички на Запад са милиардери това че имат апартаменти в центъра на някой град означава че този апартамент е наследствен а не че са дошли от село и са изсипали 1 милион.
  • #7
    До 7 ( преди 4 години )
    Същите тези хора, за които говорите, елате да ги видите на пътя - арогантни, нахални, едва ли не скъпата кола се очаква да предостави някакво предимство, превъзходство над всички останали. Типичният балкански манталитет.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Да допълня номер 7. Някои живеят и с родителите си.......... Но са с Кайени
fallback
Последни