fallback

Кои са 15-те най-продавани марки нови автомобили в България?

През май пазарът се сви до най-ниската месечна стойност в последното десетилетие

Май е бил най-слабият месец за пазара на нови автомобили в България от едно десетилетие насам, показват данните за регистрациите на МВР. Разликата с април обаче не е толкова голяма, колкото прогнозираха някои експерти: регистрациите сега са 1040 срещу 1137 преди месец. По-големите пазарни играчи като цяло отчитат положителна тенденция, спадът е най-вече за сметка на по-малките.

   Кризата се отразява по-слабо в по-високите пазарни сегменти. За петте месеца у нас са регистрирани повече нови Porsche, отколкото Lada, Subaru или Alfa Romeo   

Сравнението с първите пет месеца на 2019 обаче показва колко тежък е бил ударът от карантинните мерки. От началото на годината са регистрирани 9806 нови автомобила, докато през същия период на миналата са били 18 398 (спад от 46.7%).

 

Продажби през май
Renault - 220 Dacia - 191 Toyota - 162 Skoda - 131 Volkswagen - 111 Peugeot - 79 BMW - 68 Mercedes - 65 Kia - 58 Nissan - 53

Има известно разминаване между данните на МВР и тези на европейската браншова организация АСЕА, защото последните включват и някои специални модели. В нашата извадка сме използвали само новорегистрираните автомобили категории М1 и N1.

Почти 10 на сто от новите регистрации обаче са последвани от дерегистрация, най-вероятно с цел реекспорт, сочи статистиката на МВР. Общо 827 автомобила са минали по този път.

15-те най-продавани марки нови автомобили от началото на 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    До коментар 4 ( преди 3 години )
    Пич, не говоря за богатите хора, които отделят 10% от парите си за скъпа кола, а говоря за МАСАТА българи, които ТЕГЛЯТ КРЕДИТ за скъпа кола. Това са комплекси. Другото е беритба на плодовете на труда. Масата скъпи коли в България са лизинг или кредит, това са тежки комплекси, при положение, че нямаш пари за жилище.
  • #4
    Коментатор ( преди 3 години )
    А жълти Поршета колко?
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Обсесията на Българина към скъпите автомобили като израз на иначе празния му живот.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами като базов IS ти е 90к а базово А4 62к, какво очакваш. И не ми обяснявай как Лексуса е по-богато оборудван. Освен ако не смяташ че 16-ките на японката са по-луксозни от 16-ките на халудито. Или плата на седалките е по-плат. Единствено дето за тези пари Лексуса идва с малко по-мощен двигател и малко повече асистенти. Но пак като ги добавиш на Аудито не излиза сметката
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    30 лексуса. Над 100 аудита. Не е ли това глупав народ?
fallback
Последни