Компанията Lexus представи четвъртото поколение на седана IS, като първо дебютира версия IS 350 F Sport. Всъщност моделът само е претърпял сериозна модернизация, тъй като платформата, габаритите и гамата двигатели си остават същите.
Новият Lexus IS е разработен в техническия център на Toyota в Япония. Инженерите са модернизирали архитектурата на седана, като са го направили по-твърд и по-лек, сменили са основните елементи по каросерията и са преработили окачването, част от което вече е от алуминий.
Пружините са олекотени с 20%, а стабилизаторите за напречна устойчивост – със 17%. Седанът е с 20 мм по-дълъг, с 30 мм по-широк и с 5 мм по-висок. За базовия вариант да предвидени 18-цолови джанти, а като опция се предлагат 19-цолови BBS.
Промените в салона включват нов екран на мултимедийата система, който в зависимост от нивото на оборудване може да бъде с диаготал 8 или 10 инча. Управлението на системата става с помщта на тъч-пад на централния тунел. В списъка с оборудване влизат адаптивен круиз-контрол, система за поддържане на лентата на движение и система за аварийно спиране.
Гамата двигатели си остава същата. Базовият вариант със задно предаване Lexus IS 300 ще се предлага с 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Версията със задвижване на четирите колела IS 300 AWD разчита на атмосферен V6 с обем 3,5 литра, който развива 264 к.с. и се комбинира с 6-степенен автоматик.
Модификацията IS 350 може да бъде поръчана както със задно предаване, така и с 4х4, като тя разчита на същия V6 мотор, чиято мощност е увеличена до 315 к.с. Клиентът ще избира между 6- и 8-степенен автоматик. Очаква се и появата на хибридна модификация, както и на топ-версията IS 500.
Представената модификация IS 350 F Sport се отличава от стандартния модел по различните брони и допълнителния спойлер. Срещу доплащане може да се поръча спортен пакет Dynamic Handling Package, който включва адаптивно окачване и допълнителен режим на движение Sport S+.
Още снимки на модела - вижте в галерията:
Цените и сроковете за излизането на модела на пазара все още не са обявени, но се знае, че той почти сигурно няма да се продава в Европа. Кючовите пазари за седана са САЩ, Япония и Австралия.
Снимки: Lexus