IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota остава на печалба въпреки пандемията

Японският производител си е взел поуки от финансовата криза от преди 12 години

Toyota ще остане на печалба, въпреки пандемията от коронавирус, тъй като използва извлечените поуки от финансовата криза от преди повече от десетилетие. Това заяви главният изпълнителен директор на японския производител Акио Тойода на ежегодната среща на акционерите.


Toyota фабрика


Компанията вече въведе редица мерки за подпомагане на клиентите, които пострадаха финансово в последните месеци. Toyota облекчи срокове на плащане на кредити и лизинги, а също така започна да предлага употребявани коли под наем вместо нови, което съответно намалява цената на услугата.

Пандемията намали печалбите на всички автомобилни производители, тъй като затвори заводите и дилърските им центрове. Както повечето големи компании, така и Toyota взе кредитна линия от японски банки, като парите ще бъдат инвестирани в развитието на нови технологии. Въпреки, че Япония отмени извънредното положение, коронавирусът удари сериозна някои от малките играчи в индустрия, като един от основните доставчици на Toyota вече обяви фалит.

„Ако не спечелим тази битка, няма да можем да подкрепим тази индустрия и държавата. Днес сме много по-различни от това, което бяхме по време на финансовата криза отпреди 12 години“, коментира Тойода.

Най-големият автомобилен производител в Япония няма да промени плана си за производство на 3 милиона автомобила годишно в страната, въпреки че беше принуден да затвори някои от фабриките си за близо 3 месеца. От Toyota обаче предупредиха, че печалбата ще спадне с 80%, което е минималният стандарт, на който компанията трябва да отговаря.

На срещата в Нагоя присъстваха едва 360 инвеститори, след като само преди година те бяха над 5500. От компанията призоваха акционерите си да не идват на събранието заради мерките за овладяване на разпространенето на вируса. Самата среща продължи само 80 минути, като е най-кратко годишно събрание на акционерите от 2000 г. насам.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Е как глупави бе, само високообразовани, изтънчени и упешни интелекти могат да се похвалят с канцерогенни тракащи премиум дизели в гаражите. Пък това хибиридите на Тойота коли ли са? Да не придърпа, да не притрака, да не изпуши, че и таблото да не свети като коледна елха... пълна скука е това.. нека ги доят.
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Смятай колко доят бедните заблудени хорица, за които трошльота е върхът на технологията. Но така е по света: бедните хорица обикновено са нискообразовани хорица... Затова вечно си остават бедни с 20-годишна Тойота на улицата. А пък нека ние да сме глупавите с нов немски премиум в гаража.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Айдее, "лоените мозъци" пак се развихриха.....
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Хех, ***, какви ли дивиденти плаща Тесла че им е такава пазарната капитализация? Голямата печалба на Тойота се дължи на ефективно високотехнологично производство. Печалба от никокачествени продукти павят едни други масови производители с лоени овчи мозъци за меринджеи. Или може би не си съгласен че тракащ канцерогенен дизел с реални вредни емисии 40 пъти над нормите е нискокачествен продукт?
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В момента само жълтурите разбират от математика и сериозно залагат на ученето - следователно правят и ще правят най-достъпните и функционални коли от ново поколение. Евротолерастия и дъмбфакистан могат само да се учат от тях.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Каске, знам, че е трудно за осъзнаване, но пробвай: пазарната капитализация и нормата на печалба не означават, че колите са добри. Първото значи, че компанията има добра печалба и плаща дивиденти. Второто значи, че има голяма разлика между стойността на вложените материали и технологии и продажната цена. Голям марж на печалбата при масов производител значи само, че въпросния производител ти продава л...о.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Тойота е най-високотехнологичната автомобилна компания, пазарната и капитализация е по-голяма от на цялата немска автоиндустрия. Колкото до начина им на мислене - може да е непонятен за форумните селски бекове, но това не пречи лоените немски мозъци да залагат оцеляването на цялата си автоиндустрия на батерии разработени, произведени и доставени от "плъховете" - "жълтури ".
  • #3
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Факт! ( преди 3 месеца )
    Дори и неискам да разбирам начина на мислене на тези плъхове.Фалита им е очеваден пак искаха помощ от японската държавица.
  • #2
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Съгласен съм, тойота прави коли с които да си свършиш работата но пък за сметка на това са ужасно скучни. Стават ако имаш 2 коли в семейството да има 1 тойота да се ходи до магазина и да си караш децата на училище. Но ако обичаш автомобилите или да шофираш просто не са вариант.
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 3 месеца )
    Жълтурите не са вчерашни, ние не можем да разберем техния начин намислене. Не случайно в Япония Тойота е нещо като "народната" марка. Нещо като феродо, фаянс и т.н. Думата кола за японците е = Тойота :) Японците просто си им вярват, това е. Аз не сън фен на марката, но не мога да отрека, че колите им са относително надеждни, не много скъпи (не говоря за пазара у нас) достатъчно сигурни и комфортни.