IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко мощност всъщност „краде“ климатикът?

Ново изследване разсейва още един мит сред шофьорите

Един от най-разпространените сред собственици на автомобили митове, в който мнозина вярват, е че работещият климатик влияе съществено на динамичните качества и съответно отнема сериозна част от мощността на превозното средство. 


климатик


Австралийското издание Which Car реши да провери, доколко е вярно в действителност това твърдение. За целта експертите избраха роудстъра Mazda MX-5, оборудван с 2,0-литров атмосферен двигател, развиващ мощност от 184 к.с. Според авторите на изследването, този двигател най-добре подхожда на средностатистическия автомобил, използван масово.

Автомобилът е качен на дино-стенд, като експертите на изданието на няколко пъти са подложили двигателя на пълно натоварване – както с включен климатик, така и с изключен. Измерени са показанията от мощността на колелата в двата случая.


Mazda CX-5 климатик


Оказва се, че климатичната система всъщност „краде“ до 2,5 кВт от мощността на мотора, което прави около 2%. По-зле стоят нещата с максималния въртящ момент, където намалението стига до 5%.

Снимки: Which Car

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бен Газара ( преди 3 месеца )
    Анонимен, точно- аз даже и двигателя изключвам, щот запалителната система арчи тоците.
  • #16
    41 rate up comment 4 rate down comment
    Alex ( преди 3 месеца )
    Напълно безсмислен тест е това. Първо на дино-стенд има постоянен поток от въздух, т. е. по никакъв начин не може да се симулира използването на климатик в градска среда. Второ, извадковият автомобил 2.0 атмосферен бензин 184к.с. е по никакъв начин представителен за континентална Европа. 3то. Този автомобил е с последно поколение климатична система, където загубите са минимални. Пробвайте с тест на 10 годишен автомобил. Тази статия е click-bait ... засрамете се какви неща поствате
  • #15
    14 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 3 месеца )
    Има много съвременни автомобили, при които компресора се изключва при обороти под 2000, изключва когато газта се натисне по рязко за ускоряване или доускоряване, така климатика не се усеща толкова. На предишната ми кола, модел 2002 120 коня, компресора беше 4 пъти по-голям от този на сегашната ми модел 2010 150 коня. На предишната като включех климатика и колата осезаемо загубваше мощност, особено при по-ниски обороти. На сегашната компресора е много малък и избщо не се усеща. Студа си е с ...
  • #14
    14 rate up comment 1 rate down comment
    мдаааа ( преди 3 месеца )
    При старите коли с до 100коня се усеща повече , защото при тях климатикът или работи или не, но при "новата от 2015 " която си купих е автоматичен , оставил съм го на 23градуса и не го мисля.
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То пасат с 1,6 атмосферен бензин така или иначе не се *** изобщо. Та на един мрЪтвец и да му пуснеш климатика той вече си е умрял , и не го бърка изобщо ! А кола със 180 кончета ( нова или стара , все тая ) много ясно , че климатика няма да пречи изобщо .
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Борислав ( преди 3 месеца )
    Пасат б5 1,6 бензин . Никъде по никое време не ми е пречил климатика . Незнам какво пишете ,но колата се движи идеално на всякъде вече имаме почти 100хил километра заедно
  • #11
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Car ( преди 3 месеца )
    Да направят едно изследване на клио 58 коня бензин с климатик. Колко е мощността при 1200-1500 оборота при потегляне и какъв процент е това. Май над 20 процента :)
  • #10
    16 rate up comment 0 rate down comment
    VIRUS ( преди 3 месеца )
    При бензинка 90 к.с. доста осезаемо се усещаше в баир,докато при дизел 140 к.с. TDI изобщо не се усеща...
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 3 месеца )
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 3 месеца )