IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо автомобилът губи мощност през лятото?

Високите температури оказват влияние на работата на двигателя

Защо автомобилът губи мощност през лятото?

Някои шофьори са наясно, че при топло време тяхната машина губи десетки конски сили, които през зимата се връщат под капака. На какво се дължи това? Експертите от WBS Motors се опитват да обяснят причините за подобно нещо.

Защо автомобилът губи мощност през лятото?

На пръв път поглед няма особена логика – времето е топло, пътищата са в по-добро състояние, а колата не върви, както очакваме. По-неопитните шофьори, както и тези, които не са добре запознати с техниката и най-вече с физиката, започват да се притесняват, че има някаква повреда.

Действително, такъв феномен съществува, като той се дължи най-вече на физиката. За работата на двигателя с вътрешно горене са нужни гориво (бензин, например) и кислород от въздуха. Колкото повече гориво и кислород влизат в цилиндрите и съответно изгарят, с толкова по-голяма мощност разполага двигателят. Номерът в случая е, че при различна температура количеството въздух също е различно.

Изследванията показват, че при 30 градуса по Целзий (през лятото) в един кубически метър влизат 1,16 кг. въздух. В същото време при минус 10 градуса (съответно през зимата) в същия кубически метър се оказват 1,4 кг. въздух, тоест с 20% повече. С други думи – колкото е по-топло, толкова въздухът е по-разреден. Съответно в жегите всеки работен цилиндър на мотора получава с 20% по-малко въздух.

Защо автомобилът губи мощност през лятото?

Факт е, че всеки съвременен автомобил разполага с датчик за температурата на въздуха, данните от който влизат в блока за управление на двигателя. На свой ред той коригира подаваната горивна смес. Когато в цилиндрите попада по-малко кислород, количеството на впръсквания бензин може да се коригира само в една посока – намаляване. Това съответно води до загуба на мощност, което се отнася най-вече за атмосферните двигатели.

При турбо-моторите зависимостта на мощността от температурата е по-слаба. Турбината  осигурява допълнителен въздух за двигателя при всякакви температури на улицата. Мощността обаче може да падне и по други причина. Сред тях е използването на климатика, който също „отнема” няколко коня на мотора. Това най-вече се усеща при малките градски коли с автоматична скоростна кутия и двигател с мощност от около 100 к.с.

Снимки: WBS Motors
 

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Коментарите са потрес! Стратата ни има бъдеще явно.
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    За това .. ( преди 2 години )
    е крайно време ел. колите да идват! Че аман от тия замърсяващи бензинови и нафтови печки.
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ще те улесня, понеже съм сигурен че имаш проблем с превода "An alternator is an electrical generator" Просто и ясно!!!
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Дръпнатия, я сега ти виж каква е разликата между Generator и Alternator и има ли такава? Не случайно generator (alternator) е следвано от алтернатор И последно, има ли generator (alternator) Аурис? Мухаха
  • #15
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ВАГи, правиш ли изобщо разлика между генератор и алтернатор? Май си се изгубил някъде в превода. Я пак погледни има или няма алтернатор HSD! Хубаво гледай, чети и не си фантазирай! После ела да ни кажеш има или няма!
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Щото 1.6-1.8 старовремска бензинка плюс газова ментак и работещ климатик просто почва да няма пауър.
  • #13
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Прочетох писаниците на форумната ВАГонетка (която за пореден път иска да ни каже, че никога не е имал ВАГ) за алтернатора и ми стана за пореден път ясно колко му е акъла, т.е. колко голяма е липсата му. Просто да се спори с подобен трол е крайно нежелателно. Ако се бориш със cвИня, може да се оцапаш, а на нея ще и хареса. Няма смисъл. Та той не знае дори най-простите неща за хибридите, а тръгнал да се прави на знаещ. Пълен паляк, който самият не си пие хаповете, а препоръчва на другите да го пра
  • #12
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ВАГи, ако имаше малко акъл в главата да се запознаеш с хибридите на Тойота, щеше да знаеш, че те НЯМАТ алтернатор! НЯМАТ!!! Дано поне това го запомниш, защото наистина си много, МНОГО ЗЛЕ!!! Никой, никъде не е твърдял, че енергията идва ей така. Казаха ти хората, че енергията идва от спиране, намаляне и т.н. Толкова ли си кyx, че още не вдяваш?! Ама то от ВАГинист нафтаджия какво може да се очаква. Всичките сте еднакви кyxи хрaлyпи ВАГинисти!!!
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до собств. на хиб ( преди 2 години )
    Да, на Приуса слагат соларен панел. Верно, е че имаш утилизация на кинетична енергия, но като цяло колата е доста мудна и поне на Ауриса двг-то доста се чува. Като технология е по-модерна от обикновеният дизел и безнин, но става само да се предвижваш, няма го удоволствието от шофирането. Между другото аз също карам японска кола, но не е Тойота.
  • #10
    7 rate up comment 16 rate down comment
    до:до собств. на хиб ( преди 2 години )
    И кои са тези модели? можеш ли да ги изброиш или не ти стиска, защото трябва да напишеш, че има един единствен модел и той се нарича Тойота Приус. Посочи, ако можеш друг! И моето момче батерията не е задължително да се захранва само от ДВГ-то. При спиране и пущане по инерция също се зарежда. Така, че вместо тази енергия да отива във въздуха, то тя ти зарежда батерията, а тя от своя страна захранва климатика и не само. Феновете на нафтовите печки и немските талиги ви е трудно да го проумеете.