Най-славната епоха в историята на AMG приключи, след като дългогодишният изпълнителен директор Тобиас Мьоерс потвърди, че ще приеме предложението да заеме същия пост в британския производител на суперавтомобили Aston Martin.
По ирония на съдбата първата работа на Мьоерс, преди да премине в AMG, била свързана с разработката на икономичен градски електромобил. От 2002 той е начело на всички проекти в Афалтербах, а през 2013 наследи като главен изпълнителен директор на AMG Ола Калениус, който пък днес е на същия пост в компанията-майка Daimler
Мьоерс, който работи за компанията от 1994 година, а от 2002 ръководи всичките й проекти, превърна AMG от скромно ателие за доработка на модели в почти самостоятелна автомобилна марка, с богата моделна гама и съществен принос за печалбите на Daimler. Надеждите във Великобритания са той да направи същото и за закъсалата Aston Martin. Поне в едно отношение новият му работодател вече спечели от рокадата - новият изпълнителен директор всъщност ще получава чувствително по-ниска заплата от уволнения заради слаби резултати Анди Палмър.
Тепърва ще се разбере кой ще наследи Мьоерс в AMG. Междувременно нека си припомним най-значимите модели, разработени под диктовката на този инженер от Фрайбург с уклон към перфекционизма.
Най-забележителните проекти на AMG при Тобиас Мьоерс (ГАЛЕРИЯ):
Строго погледнато, това не е първият модел от Black сериите - тази чест се пада на SLK 55. Но според познавачите именно CLK 63 Black е най-доброто изражение на тази лимитирана серия. Пуснат през 2007 и базиран върху "обикновения" CLK 63 AMG Coupe, този Black беше безкомпромисно, ориентирано изцяло към пистите чудовище. Само 500 бройки бяха построени. Под капака бе 6.2-литров M156 агрегат, но с доста доработки, включително по-голям всмукателен колектор, променена изпускателна система и препрограмиран модул за управление на двигателя. В резултат мощността стигна до 500 конски сили, а въртящият момент - до 630 Нютонметра.