Най-славната епоха в историята на AMG приключи, след като дългогодишният изпълнителен директор Тобиас Мьоерс потвърди, че ще приеме предложението да заеме същия пост в британския производител на суперавтомобили Aston Martin.
По ирония на съдбата първата работа на Мьоерс, преди да премине в AMG, била свързана с разработката на икономичен градски електромобил. От 2002 той е начело на всички проекти в Афалтербах, а през 2013 наследи като главен изпълнителен директор на AMG Ола Калениус, който пък днес е на същия пост в компанията-майка Daimler
Мьоерс, който работи за компанията от 1994 година, а от 2002 ръководи всичките й проекти, превърна AMG от скромно ателие за доработка на модели в почти самостоятелна автомобилна марка, с богата моделна гама и съществен принос за печалбите на Daimler. Надеждите във Великобритания са той да направи същото и за закъсалата Aston Martin. Поне в едно отношение новият му работодател вече спечели от рокадата - новият изпълнителен директор всъщност ще получава чувствително по-ниска заплата от уволнения заради слаби резултати Анди Палмър.
Тепърва ще се разбере кой ще наследи Мьоерс в AMG. Междувременно нека си припомним най-значимите модели, разработени под диктовката на този инженер от Фрайбург с уклон към перфекционизма.
Най-забележителните проекти на AMG при Тобиас Мьоерс (ГАЛЕРИЯ):
През 2009 от AMG настояваха, че поставеният под капака 6.2-литров V8 (с код M159) e най-мощният двигател с атмосферно пълнене - с 563 конски сили при 6800 об/мин, и 650 Нм максимален въртящ момент. Макар и базиран върху мотор на Mercedes-Benz, този агрегат бе дотолкова преработен от AMG, че получи отделен код.
SLS се сглобяваше предимно на ръка в Зинделфинген, като шасито и алуминиевите панели се изработваха от Magna Steyr в Грац. Двигателят, естествено, се правеше в централата на AMG в Афалтербах.
Самият Мьоерс винаги е харесвал SLS повече от предшественика му SLR, защото колата е по-бърза не само в ръцете на професионални пилоти, но и на любители.