IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen представи ново крос-купе

Nivus е разработен в Южна Америка, но догодина ще се появи и на пазарите в Европа

Честно казано, появата на купеобразния кросоувър Nivus в гамата на Volkswagen не може да се счита за изненада. За модела се говори от доста време, като трябваше да се уточнят някои подробности. Премиерата на автомобила е факт, като тя се състоя в Бразилия и местното подразделение на Volkswagen се опита да отговори на всички въпроси.


VW Nivus


Ако се съди по публикуваните снимки, кросоувърът запазва дизайнерския стил на марката, като едновременно с това залага на необичайна каросерия. Nivus е построен на платформата MQB-A0, ва която се базира бразилското Polo. Дължината на кросоувъра е 4260 мм, широчината – 1755 мм, а височината – 1490 мм. 

Nivus е по-дълъг от продавания вече в Европа VW T-Cross, чиято дължина е 4199 мм, но пък отстъпва като разстояние между двете оси – 2566 мм срещу 2661 мм. От компанията твърдят, че новият модел  има по-голям багажник и повече място в салона, въпреки че е по-нисък заради динамичния наклон на задните стойки.


VW Nivus


Освен това, новото крос-купе ще получи и различни двигатели от T-Cross. Засега е известен само един – 1,0-литров турбомотор със 130 к.с., докато при T-Cross се предлага и с 1,4-литров със 150 к.с. Nivus също ще бъде достъпен само с предно предаване, а освен това вероятно ще е и по-евтин от своя събрат. Базовият вариант в Бразилия стартира от 79 900 реала (13 760 евро), докато T-Cross със същия мотор струва поне 88 700 реала (15 160 евро).

Базовият Nivus ще може да се похвали с доста сериозно оборудване. В него влизат светодиодни светлини, климатик, заден парктроник, круиз-контрол, мултимедийна система, мултиволан, 6 въздушни възглавници, система за противодействие на накланянето в завой. Като опции ще се предлагат камера за заден ход, климатроник, кожен салон със специално осветление, цифров приборен панел, датчици за дъжд и други подобни системи и функция.


VW Nivus


В списъка с допълнително оборудване специално място заема адаптивният круиз-контрол, който Volkswagen за първи път предлага на автомобил от този клас, както и новата мултимедийна система VW Play. Тя не влиза в нито една от версиите, но от компанията са готови да я включат във всяко ниво на оборудване срещу допълнително заплащане.

Новото крос-купе ще излезе на пазара в Бразилия през юни, а до края на годината трябва да започнат продажбите в Аржентина. През 2021 г. компанията планира да предложи Nivus на европейските пазари, като версията за Стария континент ще се произвежда в Испания.

Още снимки - вижте в галерията:

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Едва ли ще останат и двата модела, когато Рено погълне VW.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами едно е да кажеш че караш Джиб, друго е да кажеш че караш Поло.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще ти кажа какъв е смисъл - Това е VW Поло на 2на цена качено на по-високи гуми. Някак си купувачите са склонни да платят 2но повече за да карат това нещо, може би като е по вдигнато изглежда по-голямо и съответно купувача е склонен да даде повече пари отколкото за Поло защото изглежда по-обемно. А щом има повече пари в в СУВ-а ВАГ трябва да са луди да не правят такива коли. Хората които разбират от коли знаят че могат да вземат много по-добър автомобил ако не е СУВ за същата сума.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сега какво да кажа, да барнат е в дизайна, изглежда много добре отвън и отвътре ама какъв е смисъла на тоди тип автомобил? Няма 4Х4, стандартно предно предаване. Само малко по-вдигнат от лека кола. Плюсове? Ок, може би няма да остъргва броните в бордюрите и до там. Офроуд? Не става, по-високо, значи повече челно съпротивление от там, по-слаба динамика и по-висок разход. Всичко останало като качества ги предлага и хечбег. Голям СУВ със 4Х4 е по-оправдан от това тука.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ох, не мога. Това сега какво е Т-рок, Т-крос, Поло? Или от всички трите най-неудобните характеристики в автомобил за 40К?
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цели 4 см по-високо от Поло :D