IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan се готви да жертва GT-R

Моделите Z и пикапът Navara също ще отидат в историята

Вече стана ясно, че Nissan подготвя тригодишен план за съкращение на разходите с 2,8 млрд. долара. Една от точките в него е закриване на бюджетната марка Datsun. Допълнителна информация за стратегията на японския производител разкрива агенция Reuters, която се позовава на свои източници.


Nissan GT-R


Твърди си, че Nissan ще стане силно зависим от своте партньори в алинса с Renault. Японската марка ще заложи на всъдеходите, кросоувърите и товарните автомобили, като в европейската гама ще останат Qashqai, Juke, X-Trail и електрическият кросоувъра Ariya, който скоро ще излезе на пазара.

Ключов за марката ще бъде британският завод в Съндърланд, където ще се сглобяват и кросоувърите на Renault. Моделната гама ще бъде допълнена от товарни автомобили и микробуси на френската марка, което ще позволи да се осигурят достатъчно превозни средства на дилърите.

Голямата „жертва“ в случая ще бъде спортното купе Nissan GT-R, който няма да получи наследник и ще отиде в историята до няколко години. Заедно с него ще бъде пенсиониран и моделът Z, за който също се твърдеше, че ще има ново поколение. Марката ще се откаже и от пикапа Navara, който се сглобява в завода в Барселона.

Впрочем, отказът от пикапа се дължи именно на факта, че фабриката в Испания вероятно ще бъде закрита, което поставя под въпрос около 3000 работни места.

Снимка: Nissan

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да де, нали и аз това казвам. Старите японски държат висока цена, защото клиентелата им е бедна и я е страх сакън нещо да не се счупи - затова здравината им е критерий #1. Освен това е необразована и още вярва, че японските не се чупели - достатъчно приятели с Хонди и Субарута имам, които редовно дават нездрави суми за ремонти. На хората с пари здравината ни е някъде на 10-то място по важност. Имам и предостаръчно приятели, които се позамогнаха и веднага смениха японската трошка с европейско.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Oтварят пазарна ниша за Рено Алпин R-GT, нищо ново под слънцето...
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 3 години )
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Понеже по улиците бол от Gtr-ки и Z-ки и сега много ще ни липсват новите им поколения ;)Като мине кризата пак ще се заговори как ще имат наследници.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Истината е, че ако парите не представляваха проблем, никой нямаше да погледне японска кола.
  • #6
    2 rate up comment 8 rate down comment
    ( преди 3 години )
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Жалкото е че няма да имат наследници GT-R и Z. Не е жалко че спират сегашните. Макар и добри им е крайно време.
  • #4
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Приказката свърши и Нисан са си все същите мъpши.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това ще е ритуално самоубийство: без GT-R, Z-ките и Navara на практика няма да съществуват с нищо оригинално за хората... До какво води светът на парите... - ужас! :-(
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Да допълня 1. Без GT-R и Z остава... Рено :-)