IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Nissan отрече да напуска Европа - но не много убедително

Японците обаче намекнаха, че ще останат само с два модела на Стария континент

Японският гигант Nissan разпространи изявление, с което отрече информацията на агенция Reuters, че планира да напусне Европа. На практика обаче това изявление потвърждава почти всички разкрития на токийския кореспондент на агенцията. Компанията заявява, че "остава напълно посветена на подсилването на продуктовата си линия в Европа като част от усилията да направим бизнеса си по-конкурентен". И добавя, че ще разчита за целта на кросоувърите Qashqai и Juke, точно както твърдеше и Reuters.


Nissan Qashqai

Следващото поколение на Qashqai и по-малкият Juke ще останат последните модели на Nissan, сглобявани в Европа. Но съдбата им на европейския пазар ще зависи вече и от преговорите около Brexit


Eвропа, включително Русия, е най-слабият регион за Nissan през миналата година, като за периода април - декември компанията е загубила 222 млн. евро тук. Всъщност от 2012 компанията е била на плюс в Европа само веднъж.

В същото време Nissan не отрича слуховете, че се готви да продаде завода си в Барселона, където доскоро се правеха спреният Pulsar и бензиновата версия на NV200. Най-вероятно ще бъде съхранена единствено фабриката в Съндърланд, където вече се правят Qashqai и Juke. Ако изобщо остане на европейския пазар, X-Trail ще се внася от Япония, защото плановете да се сглобява в Англия са изоставени. Суперминито Micra, което сега се прави от партньора Renault във френския му завод във Флен, почти сигурно ще отпадне от европейския пазар.

Очакванията са японската компания да обяви публично плана за преструктурирането си на 20 май. Най-вероятно той ще е насочен към засилване на основните пазари - САЩ, Япония и Китай, и максимално намаляване на ангажиментите към останалите.


 

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Qwerty ( преди 4 месеца )
    последния кашкай изглежда доста добре.. и не е скъп. на старо вече е под 20 бона. и все пак знаем че е правен от КАШКАвал и надеждността му е далееече от на рав4 и ЦРВ колкото е далече франция от Япония. да си го сглобяват индо-пакитата в Англия и да си го карат там.. дано им пляснат яко мито за ЕС.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    При полужение че половината коли са копия с тези на "Рено", крайно време е да спрат да се занимават с излишни работи, Същото ще приканя да направят и тези от ВАГ , пускат 1 модел под 5 различни марки.... Пълно безличие. Поне моделите от преди 15-тина години се различаваха, после закриха дизайнейрските бюра на дъщерните СЕАТ и Шкода и от тогава само сменят емблемата.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Единствената полза от Кашкай е, че натиска другите производители малко или много да свалят цените, защото е евтин.
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма да липсват особено
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 4 месеца )
    Довиждане!