IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra

Може да ви прозвучи странно, но японското супермини вече е френско вместо индийско

Концептуалните модели при автомобилите са нещо като черния петък в българските магазини - доста прозрачен опит да послъжеш клиентите.
Появява се един бляскав прототип, който изглежда като Марго Роби, а година по-късно изпълзява серийната версия, която повече бие на Дани Де Вито.



ЗА НАШЕ ИЗУМЛЕНИЕ ОБАЧЕ, Nissan Micra се оказа едно от изключенията.
Преди две години, когато японците показаха концепта Sway, бяхме готови да се закълнем, че няма да има нищо общо между това атрактивно творение в син и оранжев металик, и колата, която в последните години бе непретенциозен и евтин избор за ошашавени млади майки.


Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra


НО НОВОТО, ПЕТО ПОКОЛЕНИЕ на Micra е толкова близо до Sway, колкото изискванията за безопасност позволяват. И без да си кривим душата, е една от най-привлекателните суперминита на пазара.
В сравнение с предишната генерация, която се правеше в Индия, новата е с цели 17 сантиметра по-дълга - и то съвсем истински сантиметри, почитаеми дами.
Освен това е по-широка, по-ниска, по-аеродинамична и идва с цели 125 възможни комбинации на цветове и декоративни елементи.
Елегантните, обточени форми се подчертават от агресивната V-образна решетка.


Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra


НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ СЕ ПРЕДЛАГА единствено във варианта с пет врати, като задните са умело прикрити, за да не развалят линиите.
Великата октомврийска революция е сполетята и интериора - тук той е атрактивен, с приятни на пипане материали и всички модерни удобства. 8-инчовата мултимедия позволява съвсем лесно свързване на мобилни устройства, а по-високите версии идват и с аудиосистема от Bose.


Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra


МИНУС СА ЗАДНИТЕ СЕДАЛКИ, които са удобни, но с толкова малки прозорци, че могат да ви докарат клаустрофобия. Скосеният покрив ги прави неособено привлекателни за високи пътници. Багажникът побира 300 литра - съвсем прилично за сегмента, но далеч от рекордите.

НЕОСОБЕНО СТАРАТЕЛНО ПАЗЕНАТА ТАЙНА на тази кола е, че тя вече се прави не в Индия, а в завода на Renault във Флен. Противно на логиката обаче, Micra не е просто Clio с леко променен фасон. В почти всички важни отношения двете коли са съвсем различни.


Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra


NISSAN ВИ ДАВА ИЗБОР от три двигателя. Базовият е еднолитров атмосферен бензин със 71 коня, който е жив и пъргав горе-долу като паметника на Съветската армия.
За любителите на дизела е добре познатият 1.5 dCi, който се ползва за всичко от Dacia и Suzuki до Infiniti и Mercedes.


Ние обаче тестваме малкия турбобензин с обем 900 кубически сантиметра. 90-те му коня може и да ви се сторят малко, но всъщност са предостатъчни за тази доста лека кола, а и ще ви намалят чувствително данъка. Моторчето разполага със 150 нютонметра въртящ момент и изпреварването не е никакъв проблем.


Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra


Спирачките работят много добре, а към тях вървят и две електронни системи, които деликатно прилагат спирачно усилиие върху отделните колела
за да добавят устойчивост в завой и да поддържат купето хоризонтално, без накланяния.


Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra


MICRA СТОИ ДОБРЕ НА ПЪТЯ, но по стара японска традиция воланът и педалите са толкова подсилени електронно, че в началото ще ви се стори направо нервна.
Трябват час-два привикване, преди да се отпуснете.
Това е първият знак от Nissan към младите майки да стоят настрана. Вторият е цената - тя вече далеч не е за хора, принудени да купуват Памперси два пъти седмично.


Пълна промяна: тестваме новия Nissan Micra


Micra започва от 22 700 лева, но с анемичния базов мотор. Турбото тръгва от 24 000, с включени климатик и аудиосистема, но за добре оборудвана машина като нашата вече гони 37 хиляди. Още едно доказателство, че красивото никога не е и евтино.

Тагове: Renault Clio nissan micra
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До Факт! ( преди 6 години )
    Между другото *** на пътя са със същият, като твоя манталитет. За тях единственото правило е кой е с по-нова и по-скъпа кола. Жал ми е за теб. При такива оли-го-френи, ако случайно наистина имаш пари не се задържат зя дълго, защото нямаш пари да ги задържиш, а и вероятно вашите са ги изкарали, а не ти и не знаеш стойността им как се изкарват и как се харчат. Жалка мишка си ти драги.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До Факт! ( преди 6 години )
    Не съм адвокат на колегата с когото спориш, на като ти чета глупостите ми става лошо.Говориш зя българите в 3 л.мн.ч., което значи, че ти не си. Или си неграмотен цър-вул или ну си българин. Четейки простотиите написани от теб смятам, че родителите ти са българи, но са отгледали олиго-френ с високо самочувствие, който смята хората с по-малко пари от него за нисши същества. Самоще ти кажа, че ако нямаш фирма е най-голямата глупост да си купиш нова кола колкото и да си богат. Смятай, ако искяш!
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не се чудете на цената! Това е стар търговски трик. Продаваш една и съща стока на различни цени. Например си производител на домати. От едната страна на пазара жена ти продава на нормална цена доматите, а от другата страна си ти и същите домати продаваш ня двойна цена. Твоите са малко по-отбрани и подредени и си написал, че са еко от чист регион без нитрати и т.н. Който търси евтиното отива на сергията на жена ти, а който държи на други неща и цената не е определяща при теб.Стари еврейски номера
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Начи само като ти прочетем мнениицето за 20к в кеш и как си ги дал за секънд хенд ми е ясно за манталитета ти.Даже не искам и да се разправям с теб!
  • #14
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До Факт!: Карам употребявана кола за 20к платена в кеш, имам още доста пари в банката и утре ако искам мога да си го купя без кредит, но не ми харесва и не смятам, че си струва. Балканската селяния я илюстрираш именно ти, с просташкия си навик да делиш хората на такива с пари и без, и да казваш как тези без пари нямат право на мнение защото непременно били ***.
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Българите коментират нов автомобил а доходите им стигат най-много за някоя Дачия не случайно са най-продаваните в България!Все едно имате доходите да го купите.Жалки балкански бедняци!Завивайте се и заспивайте че сте жалки!
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Rr ( преди 6 години )
    От къде намерихте тези пролетни цветя?
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анннонимен ( преди 6 години )
    Едно към едно със Клио.. :/
  • #10
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Имал съм Микра К10 и К11. Бяха супер за парите си. Отвън малки, но вътре с доста приличен обем за пътниците. Багажниците са традиционно малки. Двигателите им бяха железни. Абсолютно никакви грижи. Скучни коли, защото по тях няма какво да правиш. Просто не се развалят, а само консумативи се сменяха и това е. И пак казвам бяха евтини. Сега не стга, че надуха яко цените, а и ролята на Рено е много голяма в направата им и това личи в ниската им надеждност. Жалко за симпатичния мъник Микра.
  • #9
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дизайн-еднодневка, направен да впечатли само майки и пенсионери които нищо не разбират от коли. Случайни криви и сгъвки по цялото купе които въобще не си ходят заедно, никакъв цялостен дизайнерски замисъл. На английски му казват "rebranding".