IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi и Nissan търсят спешна помощ

Загубите на двете японски компании са огромни

На 31 март завърши финансовата година в Япония, като най-тежко за производителите на автомобили се оказа последно последното тримесечие, което е и първо за 2020 г. И ако по-рано в Mitsubishi планираха приходи в размери на 47 млн. долара, то нещата претърпяха обрат и сега компанията обяви загуби от 235 млн. долара.


Mitsubishi


За да компенсира загубите, компанията обяви, че търси спешна финансова помощ – от държавни кредитни организации, частни банки и външни инвеститори. В Mitsubishi се надяват да получат кредит от японската Банка за развитие, като общата сума, нужна за спасяване на производителя, е около 4,6 млрд. 

Изпадането в подобно положение не е новост за компанията. След скандала с вредните емисии на кей-кар модели ek Wagon и ek Space и техните бейдж-инженерингови версии Nissan Dayz и Nissan Dayz Roox компанията приключи финансовата 2016 г. със загуби от 1,8 млрд. долара. Последва падане на акциите и Nissan изкупи 34%, с което придоби контрола над Mitsubishi.

Експертите от Nikkei смятат, че основната причина за бедственото положение, в което се оказва компанията, са слабите резерви. Те са на нивата от преди кризата през 2008 г. В същото време Toyota взе мерки и укрепи своите резерви, като така посрещна пандемията от коронавирус, без да се налага да търси външна помощ.

Nissan, който е партньор на Mitsibishi в алианса с Renault, също се намира в тежко положение. Компанията очакваше приходи от 1,5 млрд. долара, но вместо това отчита загуби от 890 млн. Основната причина са спадналите с 42% продажби за март. В компанията са изчислили, че за излизане от кризата им трябва същата сума, която е нужна и на Mitsubishi – 4,6 млрд. долара. Затова ще се търси помощ от държавни и частни японски банки.

Ситуацията с Mitsubishi е по-тежка от тази в Nissan, тъй като компанията не е представена в Америка, а в Европа продажбите са доста малки. Сега на ход са банките в Япония, както и самата държава, която е отделила над 1 трилион долара, като част от тях ще отидат именно за подпомагане на бизнеса.

Снимка: Mitsubishi

0 от 500
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Jm2 ( преди 3 години )
    Сега - на колене, припълзяват пред Карлос Гон и през сълзи го молят да им прости и да дойде да оправи бакиите. Пада им се, най-вече на нисанци, дето Гон ги извади от калта и показаха, че и година не могат да се оправят без него без да се пльоснат обратно в киреча. Никакт Ковид не им е виновен, те бяха загубили 98% от печалбата си още преди пандемията.
  • #24
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    отново се доказа, че системното ползване на рено необратимо уврежда менталното здраве - видно от пострадалите #25 и #28!Та: Нисан за 2019г - 5 345 867 автомобила, Митсубиши - 2 124 280 автомобилаРеализирани предимно на най-големите автомобилни пазари в света - тези на САЩ, Канада,Китай и Япония, впрочем отдавна затворени за недоразумения като рено!"Гигантът" рено - 1145280 автомобила за 2019г, без придатъците му неуДачия и ...онова, наречено лада...
  • #23
    8 rate up comment 20 rate down comment
    Доктора ( преди 3 години )
    Митсубиши прави ужасни автомобили. Дано да фалира.
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 3 години )
    До 25Винаги съм се възхищавал от подобни аналитични и логично аргументирани коментари на очевидно преуспяли в живота компетентни икономически анализатори
  • #21
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Мдам ( преди 3 години )
    Нисан и Мицоизбуши големи производители?трябва да си се увредил сериозно от каране на тия две кучемарки за да твърдиш че тия производители фалиращи през две години били големи.
  • #20
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    всеки ще даде пари на големи автопроизводители като Нисан и Митсубиши! Но пита се в задачата: колко пъти досега щеше да фалира рено без ежемесечните финансови инжекции от френската държава?
  • #19
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Дали ще фалират сега след сливането с Рено или да си бяха фалирали 2000-та когато никой не искаше да им дава пари каква е причината според вас? Рено ли? Смешници!
  • #18
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще фалирате, така е като не искате да ми продадете Нисан Максима, а го кътате само за хамериканците.
  • #17
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Какво то мине ... ( преди 3 години )
    през рено от него Нисан и Митсубиши не става! Всъщност въобще кола не става ...
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    До 13. А те пък новите решетки на БМВ са много хубави :-) Имах предвид, че не ги развиха изобщо. Повечето Инфинити са на FM платформа от далечната 2001. V6 на Нисан е много хубав, но много остаря. Просто погледнете гамата автомобили на Нисан преди и след сливането с Рено и ще видите, че са развити само модели които могат да се ползват и от Рено. Колко обновявания на Кашкай и колко на американските пикапи. Освен това почти зарязаха развитие на бензинови двигатели. Добре, че поне оставига GT-R