IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mitsubishi и Nissan търсят спешна помощ

Загубите на двете японски компании са огромни

На 31 март завърши финансовата година в Япония, като най-тежко за производителите на автомобили се оказа последно последното тримесечие, което е и първо за 2020 г. И ако по-рано в Mitsubishi планираха приходи в размери на 47 млн. долара, то нещата претърпяха обрат и сега компанията обяви загуби от 235 млн. долара.


Mitsubishi


За да компенсира загубите, компанията обяви, че търси спешна финансова помощ – от държавни кредитни организации, частни банки и външни инвеститори. В Mitsubishi се надяват да получат кредит от японската Банка за развитие, като общата сума, нужна за спасяване на производителя, е около 4,6 млрд. 

Изпадането в подобно положение не е новост за компанията. След скандала с вредните емисии на кей-кар модели ek Wagon и ek Space и техните бейдж-инженерингови версии Nissan Dayz и Nissan Dayz Roox компанията приключи финансовата 2016 г. със загуби от 1,8 млрд. долара. Последва падане на акциите и Nissan изкупи 34%, с което придоби контрола над Mitsubishi.

Експертите от Nikkei смятат, че основната причина за бедственото положение, в което се оказва компанията, са слабите резерви. Те са на нивата от преди кризата през 2008 г. В същото време Toyota взе мерки и укрепи своите резерви, като така посрещна пандемията от коронавирус, без да се налага да търси външна помощ.

Nissan, който е партньор на Mitsibishi в алианса с Renault, също се намира в тежко положение. Компанията очакваше приходи от 1,5 млрд. долара, но вместо това отчита загуби от 890 млн. Основната причина са спадналите с 42% продажби за март. В компанията са изчислили, че за излизане от кризата им трябва същата сума, която е нужна и на Mitsubishi – 4,6 млрд. долара. Затова ще се търси помощ от държавни и частни японски банки.

Ситуацията с Mitsubishi е по-тежка от тази в Nissan, тъй като компанията не е представена в Америка, а в Европа продажбите са доста малки. Сега на ход са банките в Япония, както и самата държава, която е отделила над 1 трилион долара, като част от тях ще отидат именно за подпомагане на бизнеса.

Снимка: Mitsubishi

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Неразбиращ ( преди 4 месеца )
    Само за инфо прегледайте класациите на тюв ,адак и други немски компании за надеждност в последните 15г. ще разберете японците могат ли да правят добри и здрави коли и то според германците,вижте колко да японските автомобили в първата петица..
  • #8
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Според мен точно Гон е виновен. Превърна всички марки в Рено - малолитражни СУВ-чета. Рено взе наготово платформите на Нисан за СУВ, а Нисан просто зарязаха другите се пазари като САЩ. Там продават само стари модели защото Гон не даде пари за разработване на нови. И Инфинити така умря - как се продават премиум коли с 15-годишна техника.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 4 месеца )
    Доколкото мога да подозирам, няма как да знам със сигурност, повечето сновополагащи ключовите индустрии фирми, от експортно ориентирани икономики, са подпомагани сериозно /по един или друг начин/ от свойте национални правителства, респективно национални бюджети. Няма как само по пазарен принцип, чрез пазарните усовия, една фирма за вземе дял от световният пазар. Де да беше и при нас така!
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Achtung ( преди 4 месеца )
    В нашето семейство има и японец и германец и французин. И трите се чупят, ни съ напрягайте толкоз.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Държавата спасява местното автомобилостроене. Защо не плюете сега, драги рено- и волксваген-мразци? А Рено не е получавала държавна помощ от 80-те, а ФВ от 1945-та.
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Напротив, японските фенове са най-слепите фанатици. Само брой минусите, които ще последват. Те най-мразят да им кажеш истината в очите.
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    356 ( преди 4 месеца )
    Защото повечето са доста добри и няма какво да се допълни повече. А и в подкрепа на японските автомобили почти няма тролове, които да бълват постоянно "реклама".
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    КубинскиКитаец ( преди 4 месеца )
    Изгониха Гон и ги хвана кризата. Гола вода, баце.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Защо под статиите за японските коли няма мн коментари?