IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблемът на VW Golf удари и по Skoda Octavia

Предстои и спиране на производството на Audi A3 и Seat Leon

В събота компанията Volkswagen обяви, че спира производството на най-популярния си модел – Golf, заради проблеми със софтуера. Само 2 дни по-късно аналогично решение взе и ръководството на Skoda, което прекрати производството на Octavia, съобщава германското издание Automobilwoche.


Skoda Octavia


Сега идва ред на още два модела, които са изградени на същата платформа и използват същото програмно оборудване – Audi A3 и Seat Leon. Засега от техните производители не са съобщавали за подобен проблем, но експертите очакват, че това е неизбежно. От двете компании все пак обявиха, че внимателно проучват възможността за подобен дефект и ако той бъде открит, производството на двата модела ще бъде спряно.

Проблемът в програмното оборудване води до отказ на електронния асистент eCall, чиято задача е да се свърза със спасителните служби в случай на инцидент. Германското издание не уточнява, дали при Octavia е открит подобен проблем, но въпреки Skoda вече е спряла и доставката на произведените коли до дилърите.

Що се отнася до вече произведените бройки от VW Golf, засега те остават при производителя, докато проблемът не бъде решен. Най-вероятно готовите автомобили ще бъдат оборудвани с нов софтуер, по който инженерите на Volkswagen работят.

Снимка: Skoda

0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз не ти препоръчвам нова Октавия. Имат слаби съединители и окачването също хлопа. От опит ти го казвам...
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И къде е новината? Предвид че споменатите коли са технологично почти еднакви, би било шок ако проблем при едната го няма при другите. Но с тия софтуерни проблеми ме загубиха - в момента карам Октавия 3 и съм много доволен, та мислех да взимам новата догодина като й изтече гаранцията. Ама след забавяне с близо 6 месеца на излизането на пазара, излезе само с 3 от обещаните задвижвания и спиране на производството 3 месеца по-късно поради софтуерни проблеми. Не ми се рискува
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Младото поколение иска таблети,то не е свикнало да работи с копчета.А и на всяка година иска да си сменя колата,така че износоустойчивостта не го вълнува.
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз оня ден се водих в един нов Туарег - много добра кола, но тоя дисплей и начина, по който работиш с него са просто ***. Колата е станала като каса в хранителна верига - цъкаш бутони по някакъв таблет, за да издаваш касови бележки. А на тях хем им е по-евтино с тея таблети, хем искат повече пари за тях в шоурума...
  • #1
    30 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Така и не мога да разбера защо целият свят реши преди около 20-тина години да буха толкова много електроника в онези хубави машини, които си имаха колела, двигател и волан и си вървяха приятно и вълнуващо и без комп.-овете и "телевизорите" в тях. Че и твърдят, че било за мое "удобство". 'Ми не, не искам да ми е "удобно" по този начин... :-(