IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Skoda разкри първи си електрически SUV

Кросоувърът Enyaq iV ще се предлага в 5 варианта на мощност

Компанията Skoda разкри характеристиките на електрическия си кросоувър Enyaq iV, който е първият модел на бранда, построен на платформата MEB на групата Volkswagen. Всъдеходът ще се предлага в 5 варианта на мощност, със задно предаване или задвижване на четирите колела, както и във версия, която може да измине 500 км с едно зареждане.


Skoda Enyaq iV


Размерите на кросоувъра са дължина от 4648 мм, широчина – 1877 мм и широчина – 1618 мм. Разстоянието между двете оси е 2765 мм, което е повече от това на лифтбека Octaviа. Обемът на багажника е 585 литра, а максималното тегло на тегления прицеп - 1200 кг. От Skoda посочват, че коефициентът на въздушно съпротивление е 0,27. При Kodiaq, например, той е 0,33, а при Tesla Model X – 0,25.

При старта на продажбите Skoda Enyaq iV ще излезе в 5 вариант. Базовият - Enyaq iV 50, разчита на батерия с капацитет 55 кВт/ч и монтиран на задната ос 109-киловатов електромотор (148 к.с.), който осигурява пробег от 340 км. Кросоувърът с индекс iV 60 предлага 132 киловата (180 к.с.) и акумулатор с 62 кВт/ч, като пробегът е 390 км. Следва iV 80, който е със задно предаване. Той разчита на батерия с 82 кВт/ч и електроотор със 150 киловата (204 к.с.). Това е и версията с най-голям пробег – до 500 км.


Skoda Enyaq iV


Ще има и два вариант със задвижване на четирите колела - 80X и vRS. Те получават батерия с капацитет 82 кВт/ч и два електромотора със съвкупна мощност 195 и 225 кВт/ч (265 и 306). „Напомпаната“ версия vRS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. И Enyaq iV 80X, и vRS минават до 460 км по цикъл WLTP.

Кросоувърът може да се зарежда от домашна розетка с мощност 2,3 киловата, както и от стенен и обществен терминал с 11 и 50 киловата съответно, както и от станция за бързо зареждане със 125 киловата. В последния случай акумулатори се пълни от 10 до 80% за 40 минути.


Skoda Enyaq iV


В Enyaq iV чешката марка също така демонстрира новата си концепция на интериора. За първи път в сериен модел ще се използва нов вид кожа, получена от маслинови листа. Кросоувърът ще получи и постоянна връзка с интернет, като софтуерът ще се обновява от разтояние. Ще има и 13-инчов екран и проекционен дисплей.

Снимки: Skoda

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    do dolnniq ( преди 8 месеца )
    Това ми звучи като: "Жена ми си е идеална за парите които струва. Жена без емоция, която върши работа." Тъжна работа :)
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Това което казваш за шкода че нямат собствена идентично е така. Но собствената идентичност иска пари, а шкода е позиционирана да предостави VW техника на най-ниска цена. Ако цената на новата идентичност на шкода означава увеличаване на цената аз не бих си купил шкода. Така че шкода си е идеална за парите които струва. Кола без емоция, която върши работа.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Шкода продавалаи. Продават да, единствено защото получаваш две на цената на една. Макар, като им видях продажбите, не могат да сеопънат на нито една японска фирма, плюс двете корейски. Много хляб още, много!
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #10 Всъщност учудващо, но Шкода е над Сеат. Това което съм гледал - Атека срещу Карок и Леон срещу Октавия. Шкодите са с малко по-хубав интериор.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Шкода продава повече коли дори от най-големия японски серач на псевдоколи.
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Много хубава шкодата, ама сеата малко по-хубав, фолксвагена пък още малко по-хубав , аудито пък още по-хубаво. И кво - 4 версии на една кола, ама дайте да хвалим най-смотаната щото е най-евтина. Все едно да жулиш БГ уиски - не е лошо ама си знаеш че е комромис.
  • #9
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Проблемът на Шкода е, че няма собствена индентичност. Както и да те убеждават рекламите, хората виждат един бюджетен клонинг на Фолксваген. Другите компании, американски, европейски, японски корейски,... вървят по свой път. За това ги купуват, а не евтините клонинги на Шкода.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Джоди ( преди 8 месеца )
    На когото не му харесва има Audi Q4 e tron същият автомобил ама цената там не е същата! Тема за размисъл ден първи купувам го, ден втори почвам да се озъртам къде ще го зареждам! Общинарите са длъжници на хората в това отношение! Какво може да направи за мен моята община...стикер Детелинка...Глупости!
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Съмнява ме да е значително по-евтина от ID.4, ако се съди по това колко са орязали интериора на ID.3, за да намалят цената. А батериите и двигателите ще са еднакви. Те носят основната тежест в цената.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Поздрави от БатЕмВе ( преди 8 месеца )
    Задно задвижване