IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi Q5: тестваме второто поколение на бестселъра

Германският кросоувър вече следи другите коли на пътя за резки движения

Въпреки внушителния си ръст в последните десетилетия, Audi все още си остава по-малкото хлапе в компанията на батковците BMW и Mercedes-Benz. Но и това правило си има изключения, и ето ви най-яркото от тях.

 


Q5, средноразмерният кросоувър на марката от Инголщад, доста години биеше по продажби конкуренти като Х3 или GLK. В последните години поостарелият вече модел позабави малко темпото - но през 2018 Audi най-после показа дългоочакваното второ поколение.


Audi Q5, тест драйв


Q5 е на същата платформа като новото A4, което значи, че е пораснало като размери и вътрешно пространство, но е средно с 90 килограма по-леко от предишното.

 

Audi Q5 40 TDI quattro

190 к. с. максимална мощност

400 Нм макс. въртящ момент

8.1 секунди 0-100 км/ч


Ние тестваме версията 40 TDI Quattro, което обозначение сигурно ще обърка мнозина. Наскоро в Audi се опитаха да опростят имената на моделите си, но май стана точно обратното.
В случая четворката в названието на автомобила показва броя на цилиндрите, а не обема на мотора. Затова бързаме да го преведем на нормален език: 40 TDI quattro означава двулитров турбодизелов двигател с мощност 190 конски сили, система за задвижване на четирите колела и 7-степенен автоматик с двоен съединител.


Audi Q5, тест драйв


В доброто старо време двулитров мотор в премиум автомобил щеше да означава доста базова версия. Отдавна вече не е така. Това Q5 е машина от висок клас - и с висока цена.

Дизайнът ни е вече познат от по-малкото Q3 - подчертано атлетичен, с елегантни метални орнаменти на предната решетка. Предните светлини могат да са светодиодни и дори матрични - тоест способни да затъмняват насрещно идващи коли, и сами да се регулират според условията.


Audi Q5, тест драйв

Първото Q5 дълго бе най-продаваният компактен премиум SUV в Европа. Новото поколение тръгна бързо да си връща позициите, но после отстъпи малко през 2019 покрай затрудненията със сертифицирането на гамата по новия тестов цикъл WLTP. Миналата година най-продаван в сегмента бе Mercedes GLC


Както споменахме, Q5 е пораснало в сравнение с предшественика си, при това във всички направления. Освен по-ниското тегло, подобрена е и аеродинамиката - до 0.30 коефициент на обтекаемост, което е отличен показател за този сегмент.

Интериорът също впечатлява, особено ако си поръчате три от допълнителните екстри. Това са виртуалният кокпит на Audi, при който приборите са заменени от отличен екран с висока резолюция; много практичният head-up дисплей, който позволява по-внимателно да следите пътя; и накрая усъвършенстваната информационна система MMI. Получавате и богат избор от цветове и допълнителни глезотии - например, спортни седалки с масажираща функция за шофьора и спътника му, а също така и стъкла, които подобряват акустиката.


Audi Q5, тест драйв


Мястото вътре е предостатъчно, а задната седалка спокойно ще настани трима възрастни. Обемът на багажника е вече над 600 литра, така че ако тръгвате на дълго пътешествие, можете да бъдете спокойни.


Audi Q5, тест драйв


В задвижването и пътното поведение няма никакви изненади. Познаваме добре дизеловия мотор от множество други модели на групата Volkswagen. Но докато при тях той е на върха в гамата, тук е по-скоро в основата й. На нас ни се стори напълно достатъчен със 190-те си коня. Солидният въртящ момент от 400 нютонметра е достъпен още при сравнително ниски обороти.


Audi Q5, тест драйв


От Audi уверяват, че средният разход на този автомобил е 5.5 литра на 100 км. Не успяхме да се убедим в това - в нашия предимно извънградски тест постигнахме около 7 на сто, което също не е зле за кола с такива размери в динамичен режим на каране. Системата quattro се справя доста уверено извън пътя, но и това не е кой знае каква изненада.


Audi Q5, тест драйв


Единственото, което може да ви сюрпризира тук, е цената. Автомобилната инфлация в последните години доста изпреварва статистическата, и Q5 не е изключение. С това задвижване моделът започва от 90 хиляди лева, и надхвърля стоте хиляди с допълнителните екстри. Те включват адаптивното окачване със седем различни степени, което в офроуд режим повишава пътния просвет до цели 22 сантиметра.


Audi Q5, тест драйв


Тук е и новата система pre sense city, която предупреждава за спиращи или променящи посоката си автомобили, а също и за пешеходци. Има активен круиз контрол и даже активен преден капак, който предпазва минувачите при удар. С две думи, в Audi са запазили всички добри страни на бестселъра си, и са му добавили няколко нови. Вярно, че обикновеното А4 ще ви предложи същите удобства и даже по-добро пътно поведение на по-умерена цена. Но отдавна вече сме се убедили, че няма никакъв смисъл да се борим с SUV-манията. Можем само да я последваме.


Още снимки на Audi Q5 40 TDI вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Някой като ми каже, че гроздето е кисело особено пък за такава масовка като q5 и ми става едно мило... всеки 10и в София търкаля нещо подобно, а нивото в някои провинциални градове е направо....
  • #2
    12 rate up comment 11 rate down comment
    ИМЕ ( преди 3 години )
    До 1 : Касетките с домати ли ще качваш в Кю5 за 100 хил. ,че те бърка как се сгъвали седалките. Гроздето е кисело..
  • #1
    9 rate up comment 11 rate down comment
    хахахахха ( преди 3 години )
    Кола за един калпак пари и като видиш как се сгъват задните седалки и ти призллява, че те даже на "корсата" ,като ги смъкнеш и оставаше равна повърхност.,Да не говорим за тези екрани на таблото ,дето все едно са забравили че ще ги слагат и са ги закачили - да не е без хич.