От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
4.4-литров Twin-Turbo V-8 от BMW
Къде: в множество модели на BMW, например M5 и X5M
Най-големият V8 с туин турбо в списъка, макар и не най-мощният. Този изцяло алуминиев агрегат е на разположение от 2009 година насам и задвижва огромен брой модели на баварците, включително M550i и 750i (във варианта N63) и чудовища като M5, M8 и X5 M (във варианта S63, здравата доработен от М-поделението на BMW). В наши дни мощността му върви от 530 до 625 коня, като в М-моделите с пакета Competition максималният въртящ момент достига до 750 Нютонметра. В теста на C&D едно M5 Competition се изстреля от 0 до 96 км/ч за едва 2.6 секунди - доста по-бързо от официалните данни на BMW.
Къде: в множество модели на BMW, например M5 и X5M
Най-големият V8 с туин турбо в списъка, макар и не най-мощният. Този изцяло алуминиев агрегат е на разположение от 2009 година насам и задвижва огромен брой модели на баварците, включително M550i и 750i (във варианта N63) и чудовища като M5, M8 и X5 M (във варианта S63, здравата доработен от М-поделението на BMW). В наши дни мощността му върви от 530 до 625 коня, като в М-моделите с пакета Competition максималният въртящ момент достига до 750 Нютонметра. В теста на C&D едно M5 Competition се изстреля от 0 до 96 км/ч за едва 2.6 секунди - доста по-бързо от официалните данни на BMW.
Снимки: Car & Driver