От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
2-литров SKYACTIV-G от Mazda
Къде: Mazda MX-5
Американските журналисти признават, че отдавна харесват жизнерадостния характер на този мотор, в който Mazda всяка година прави по някое малко подобрение. Теглото на всяко бутало например бе намалено с по 27 грама, а мотовилките са с по 41 грама по-леки. Освен това изпускателните клапани и колектор станаха по-големи. Червената линия, която преди беше на 6800 об/мин, вече идва при 7500 оборота. Мощността порасна до 190 конски сили при 7500 оборота - с почти трийсетина коня над първоначалното.
Къде: Mazda MX-5
Американските журналисти признават, че отдавна харесват жизнерадостния характер на този мотор, в който Mazda всяка година прави по някое малко подобрение. Теглото на всяко бутало например бе намалено с по 27 грама, а мотовилките са с по 41 грама по-леки. Освен това изпускателните клапани и колектор станаха по-големи. Червената линия, която преди беше на 6800 об/мин, вече идва при 7500 оборота. Мощността порасна до 190 конски сили при 7500 оборота - с почти трийсетина коня над първоначалното.
Снимки: Car & Driver