От години предсказват неминуемата му кончина. Но двигателят с вътрешно горене ни най-малко не е мъртъв - и вероятно още дълги години ще ни служи. Като при това става все по-ефективен и все по-чист. За доказателство американското издание Car & Driver предложи своята версия на 15-те най-добри двигателя с вътрешно горене, които се предлагат на пазара в момента. С неудоволствие ще отбележим, че някои от тях са достъпни на северноамериканския пазар (където борбата с въглеродните емисии е по-скоро символична), но не и в Европа.
15-те най-добри двигателя на пазара днес според C&D:
6.2-литров V8 от Chevrolet
Къде: Chevrolet Corvette
В епохата на тотално господство на турбото все още има и машини с атмосферни двигатели - и то какви! Новият Corvette извлича почти 500 коня от своя V8 и ги използва, за да се изстреля за 2.8 секунди до 96 км/ч (когато е с пакета Z51). Дори и доста по-скъпите и мощни версии C7 Z06 (650 коня) и C7 ZR1 (755 коня) не могат да бият времето на по-скромния, но по-нов двигател LT2. Тепърва ще го видим също в C8 Corvette Z06, в хиперверсията ZR1, и в хибридния Zora.
Къде: Chevrolet Corvette
В епохата на тотално господство на турбото все още има и машини с атмосферни двигатели - и то какви! Новият Corvette извлича почти 500 коня от своя V8 и ги използва, за да се изстреля за 2.8 секунди до 96 км/ч (когато е с пакета Z51). Дори и доста по-скъпите и мощни версии C7 Z06 (650 коня) и C7 ZR1 (755 коня) не могат да бият времето на по-скромния, но по-нов двигател LT2. Тепърва ще го видим също в C8 Corvette Z06, в хиперверсията ZR1, и в хибридния Zora.
Снимки: Car & Driver