Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
През 2000 г. компанията Aston Martin се намира под крилото на Ford Motor Company и се готви да пенсионира модела си Vantage, а до дебюта на модела Vanquish остава цяла година. Така единственият стабилен генератор на продажби си остава DB7. Така през 2000 г. британската компания завършва с 1029 продадени нови автомобила.
Снимки: Производителите