IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Passat срeщу Toyota Camry: Неочаквани... съюзници

Сравняваме най-популярните масови седани от Германия и Япония (ВИДЕО)

Японско или германско?
Ако прегледате форумите, примерно нашия в Automedia.bg, ще останете с впечатление, че това e гигантският конфликт, който раздира автомобилния свят.

 


Но в реалността Германия и Япония по-често са били съюзници, отколкото врагове. Автомобилните им гиганти са си разпределили различните пазари и сегменти, и рядко са преки конкуренти. Volkswagen бе на косъм от глобален алианс със Suzuki; Toyota все по-активно си сътрудничи с BMW.
И все пак нека за малко влезем в тона на форумните войни, и да изправим една срещу друга най-популярните масови седани от Германия и Япония.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


СЪПЕРНИЦИТЕ. Сегментът на бизнес седаните се топи от година на година, подяждан от все по-многобройните SUV модели. Но въпреки това си остава най-престижният в масовия сегмент. А Volkswagen Passat без съмнение е главният герой в него, с осем поколения от началото на 70-те години до днес, и с 30 милиона продадени бройки. Сега германската машина получава фейслифт за 2020 година.
Camry е с десетина години по-млада и с малко по-скромни продажби. Миналата година японският седан най-после се върна на европейския пазар след доста дълго отсъствие, замествайки спрения от производство Avensis.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ДИЗАЙНЪТ. Passat винаги се е стремял към по-приглушено и дискретно присъствие. Сегашното поколение не прави изключение - с изчистените си линии тази кола е за хора, които не обичат да привличат излишно внимание. Изобилието от хром по предната решетка буди различни оценки, но като цяло Passat ни се струва елегантен и приятен за окото.
От Toyota в продължение на десетилетия ни втълпяваха, че външият вид не е най-важното, и сме много щастливи, че напоследък са се отказали от тази философия. И при Camry не са пестили от хрома, но внушителната предна престилка е в хармония с останалото, пропорциите са добре намерени и в резултат това е една от най-привлекателните машини в сегмента си.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЗАДВИЖВАНЕТО. Повечето клиенти на Passat традиционно се ориентират към двулитровия турбодизел, който сега е с мощност 150 конски сили. Има също 1.6 TDI със 120 коня, има напомпана бензинова версия с 4x4 и 272 коня, и подсилен дизел с 240 коня. Ние обаче тестваме най-адекватния според нас избор към момента - двулитров турбобензин със 190 конски сили мощност и автоматик с двоен съединител.
 

VW Passat 2.0 TSI

190 к. с. максимална мощност

320 Нм максимален въртящ момент

238 км/ч максимална скорост

7.5 секунди 0-100 км/ч


При Camry изборът е като при съветската еднопартийна система. В Америка можете да си я вземете и с V6, но в Европа вариантът е само един - хибридно задвижване с електромотор и бензинов двигател с обем 2.5 литра. Комбинираната мощност е 218 конски сили, а трансмисията е безстепенна, но не с ремък и конус като в старите вариатори, а с планетарна предавка и два електромотора. В режим спорт тази трансмисия имитира нормална смяна на предавките и е доста по-приятна от обикновеното СVT.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


НА ПЪТЯ. Воланът на Passat е много прецизен, макар че може би Mondeo или Маzda 6 ще ви предложат повече обратна връзка. Турбомоторът е приятно еластичен и колата като цяло се усеща удивително лека - нищо, че с тон и половина тегло всъщност е в една и съща категория с Camry.
Toyota-та предлага стегнато, но не особено ангажиращо управление. При нужда ускорението не е чак толкова лошо - 8.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Но уж по-немощният Passat го прави с почти секунда по-бързо. Въртящият му момент е наполовина по-голям.
 

Toyota Camry 2.5 Hybrid

218 к. с. максимална мощност

221 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

8.3 секунди 0-100 км/ч


Като цяло Camry ви подтиква да се отпуснете и да се насладите на най-ценното й качество - пестеливостта. В книжката пише комбиниран разход от 4.4 на сто. В суровата реалност на пернишкия край постигнахме малко над 5 на сто, което е наистина впечатляващо. По същото трасе бензиновият Passat показа около 8 на сто.
И двете коли возят доста комфортно, макар че това зависи и от размера джанти, които ще изберете.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ПРАКТИЧНОСТТА. Camry е малко по-дълга и с по-голямо междуосие, но като цяло и двата автомобила предлагат предостатъчно вътрешно пространство. Седалките са комфортни, а багажникът е 586 литра при Volkswagen и 524 литра при Toyota - което напълно покрива нормалните семейни нужди.
Материалите са с добро качество и в двата модела. Германската кола обаче е с подчертано по-съвременната информационна система. Нито графиките, нито управлението на мултимедията в Camry съответстват напълно на третото десетилетие на XXI век. Липсва и съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Но пък има безжично зарядно за телефони, а навигацията е една степен по-адекватна от тази в Passat.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


За сметка на това Passat вече разполага с USB-C портове, за разлика от по-старата Camry. Има също частично управление с жестове и напреднал гласов асистент.
И двете коли имат всички модерни системи за сигурност, включително адаптивен темпомат. Но този на Volkswagen е малко по-напредничав - той може сам да следва лентата на движение и да поддържа разстояние до предната кола при скорости до 210 километра в час. Искаше ни се да го проверим, но внезапен пристъп на уважение към пернишката полиция ни попречи.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЦЕНАТА. Отдавна отмина времето, когато човек можеше да си купи подобен седан за около 40 хиляди лева. Сега най-евтиният Passat, с 1.5 турбобензин и 150 коня, започва от почти 55 000 лева. По-мощният бензин тръгва от 59 хиляди, а най-наточената дизелова версия със задвижване на четирите колела е 79 000.
В по-ниското ниво на оборудване колата има алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, автоматични светлини, тонирани стъкла, парктроник отпред и отзад и радио с 6.5-инчов екран.
Допълнителните опции включват кожен салон за 1400 лева и озвучителна система от Dynaudio със 700 вата мощност за 3100 лева.
Camry започва от 61 000 лева в най-ниското ниво на оборудване, което има климатик, радио със 7-инчов екран, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и камера за обратно виждане. Най-високото ниво струва 74 000 лева.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


Накратко, това са две напълно съизмерими предложения. Едното ще допадне на хората, които се вълнуват от повече динамика и от модерни технологии. Другото е за търсещите спокойствие и икономия.
Но и двете са по-изгодни като цена и по-приятни за каране от SUV моделите, които автомобилната индустрия се мъчи да ви пробута вместо тях.


Още снимки от теста на Passat и Camry вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #53
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    v-1 ***, като теб да ограмотява е меко казано голям виц! Обясних ти, че няма хибрид на Тойота с обикновено CVT, но ти си лаеш да ми обясняваш, че имало различни. Колко ли глупав трябва да си да ти казват, че няма с обикновено, а ти да се натискаш да обясняваш, че има различни CVT кутии. Има, ама в тези Тойоти НЯМА! Карал съм толкова коли, колкото косми по главата нямаш сигурно, но това няма отношение по темата. И няма какво да вярвам на брошури,защото съм собственик на Тойота хибрид!
  • #52
    0 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 4 години )
    Последно те образовам и те оставям да си лаеш тук - има и различни CVT кутии, ако знаеш английски де ;-)CVT adjusts to allow the car to get over the hill. ... Instead, an eCVT uses electric motor/ generators to control the speeds of planetary gearset components. This allows the eCVT to continuously change the gear ratio, keeping the engine's rpm in the sweet spot.Тhe current gen eCVT (Prius, RAV4 hybrid) has no belt or chain, and its design is extremely robust, way more so than a CVT
  • #51
    0 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 4 години )
    И да ти поясня щото виждам, че много си се превъзбудил, този разход в спринтмонитора е среден от броя регистрирани зареждания на потребителя. Ако човек отвори по-подробно да разгледа единичните записи може да види че има разходи даже на 8л/100 и най-големият единичен разход записан е 11,67л/100 за 118кмТака, че не ми обяснявай на мен кое е доказано и кое е измислено, аз не робувам на марките и не някакво фенче на тези и онези, преценявам на практика. ПП: И още не си казал какви коли си карал
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 4 години )
    Щом няма други видове CVT, значи ужас :) И така и не каза какви коли си карал, ама нищо...И понеже много знаеш направих една бърза проверка в спринтмонитор за Королата хибрид - най големият обявен разход от потребител е 6,26 л/100 при междуградско каране (country roads) и нормален стил, а най-ниският е 4,78 (нормален стил и каране в града). Хайде сега се замисли ако я настъпя извън гарда малко повече дали няма да докарам от 6,26 до към 6,9. Ама ти си вярвай на брошурите де...
  • #49
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до: v-1 ( преди 4 години )
    Проверявай преди да пишеш глупости, защото няма с обикновено CVT. Втори няма такава голяма разлика между показанията за разхода между БК и реален разход на нито една марка, а при Тойота БК е един от най-точните. Аз поне не съм карал до сега с по-точен от техните, а на хибридите им е 1:1 точен. Разлика може да има 100-200 мл най-много, но това в границите на грешката. Карал съм двете скоростни кутии и на Тойота е много по-рафинирана и здрава. Доказано на практика!А разхода ти е измисленНяма такъв
  • #48
    1 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 4 години )
    И пак казвам, това са наблюдения от личен опит, и с модел Тойота Корола, а не Камрито от статията. И имам личен автомобил с ДСГ от ВАГ групата. Стига сте чели тези брошури, в тях всеки прозиводител си описва продкта, като най-добрият, най-икономичният и т.н. А ти така и не ми сподели какъв РЕАЛЕН опит имаш с двете марки... хайде да си говорим с факти, а не с цитати от платени статии...
  • #47
    0 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 4 години )
    Аз споделям лични наблюдения, може тази скоростна кутия на Королата да не е била е-CVT, a обикновено CVT, което пак не е оправдано да се поставя в кола модел 2019 година :) Ама за всеки влак си има пътници.А за разходът съм 100% сигурен, защото колата беше под наем и я взимаш и връщаш с пълен резервоар - съответно лесно може да си направи човек сметката.ПП: по принцип не пиша често менения тук, повече чета и се забавлявам на коментарите, така че може би ме бъркаш с някой друг...
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до: v-1 ( преди 4 години )
    Не ти ли омръзнаха тези лъжи за високия разход на хибридите на Тойота и другите подобни простотии, които нямат абсолютно нищо общо с истината! Вземи се спри, че се излагаш вече. Има стотици тестове, има стотици собственици, които споделят разхода си в шпритмонитор и никой няма, като твоя разход. е-CVT е най-безшумната, която съществува на света. Ако беше карал щеше да го знаеш. Това са планетарни предавки и няма шум, освен ако не чуваш гласове в главата си.
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 4 години )
    #51/50 А ти каква кола имаш? Карал ли си и с двете скоростни кутии?
  • #44
    0 rate up comment 7 rate down comment
    v-1 ( преди 4 години )
    Колега, успокой се малко, просто съм споделил мнение. На ДСГ-то също като го обслужваш редовно не прави проблеми, тези истории с проблемните ДСГта са от 2010 година, сега сме 2020 ;)Карал съм последната Корола (1.8 бензин хибрид), карах я в Истанбул смесено на магистрала и в града и за 400 км ми даде реален разход 6,9 л. а на компютъра показваше 5,5 :)Освен това, СВТ-то след 120км/ч беше много шумно, бучи вътре колата, а реално не ускоряваш - пълен смях, не сравнимо е с ДСГ трансмисията.