fallback

Volkswagen Passat срeщу Toyota Camry: Неочаквани... съюзници

Сравняваме най-популярните масови седани от Германия и Япония (ВИДЕО)

Японско или германско? Ако прегледате форумите, примерно нашия в Automedia.bg, ще останете с впечатление, че това e гигантският конфликт, който раздира автомобилния свят.

 

Но в реалността Германия и Япония по-често са били съюзници, отколкото врагове. Автомобилните им гиганти са си разпределили различните пазари и сегменти, и рядко са преки конкуренти. Volkswagen бе на косъм от глобален алианс със Suzuki; Toyota все по-активно си сътрудничи с BMW. И все пак нека за малко влезем в тона на форумните войни, и да изправим една срещу друга най-популярните масови седани от Германия и Япония.

СЪПЕРНИЦИТЕ. Сегментът на бизнес седаните се топи от година на година, подяждан от все по-многобройните SUV модели. Но въпреки това си остава най-престижният в масовия сегмент. А Volkswagen Passat без съмнение е главният герой в него, с осем поколения от началото на 70-те години до днес, и с 30 милиона продадени бройки. Сега германската машина получава фейслифт за 2020 година. Camry е с десетина години по-млада и с малко по-скромни продажби. Миналата година японският седан най-после се върна на европейския пазар след доста дълго отсъствие, замествайки спрения от производство Avensis.

ДИЗАЙНЪТ. Passat винаги се е стремял към по-приглушено и дискретно присъствие. Сегашното поколение не прави изключение - с изчистените си линии тази кола е за хора, които не обичат да привличат излишно внимание. Изобилието от хром по предната решетка буди различни оценки, но като цяло Passat ни се струва елегантен и приятен за окото. От Toyota в продължение на десетилетия ни втълпяваха, че външият вид не е най-важното, и сме много щастливи, че напоследък са се отказали от тази философия. И при Camry не са пестили от хрома, но внушителната предна престилка е в хармония с останалото, пропорциите са добре намерени и в резултат това е една от най-привлекателните машини в сегмента си.

ЗАДВИЖВАНЕТО. Повечето клиенти на Passat традиционно се ориентират към двулитровия турбодизел, който сега е с мощност 150 конски сили. Има също 1.6 TDI със 120 коня, има напомпана бензинова версия с 4x4 и 272 коня, и подсилен дизел с 240 коня. Ние обаче тестваме най-адекватния според нас избор към момента - двулитров турбобензин със 190 конски сили мощност и автоматик с двоен съединител.  

VW Passat 2.0 TSI

190 к. с. максимална мощност

320 Нм максимален въртящ момент

238 км/ч максимална скорост

7.5 секунди 0-100 км/ч

При Camry изборът е като при съветската еднопартийна система. В Америка можете да си я вземете и с V6, но в Европа вариантът е само един - хибридно задвижване с електромотор и бензинов двигател с обем 2.5 литра. Комбинираната мощност е 218 конски сили, а трансмисията е безстепенна, но не с ремък и конус като в старите вариатори, а с планетарна предавка и два електромотора. В режим спорт тази трансмисия имитира нормална смяна на предавките и е доста по-приятна от обикновеното СVT.

НА ПЪТЯ. Воланът на Passat е много прецизен, макар че може би Mondeo или Маzda 6 ще ви предложат повече обратна връзка. Турбомоторът е приятно еластичен и колата като цяло се усеща удивително лека - нищо, че с тон и половина тегло всъщност е в една и съща категория с Camry. Toyota-та предлага стегнато, но не особено ангажиращо управление. При нужда ускорението не е чак толкова лошо - 8.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Но уж по-немощният Passat го прави с почти секунда по-бързо. Въртящият му момент е наполовина по-голям.  

Toyota Camry 2.5 Hybrid

218 к. с. максимална мощност

221 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

8.3 секунди 0-100 км/ч

Като цяло Camry ви подтиква да се отпуснете и да се насладите на най-ценното й качество - пестеливостта. В книжката пише комбиниран разход от 4.4 на сто. В суровата реалност на пернишкия край постигнахме малко над 5 на сто, което е наистина впечатляващо. По същото трасе бензиновият Passat показа около 8 на сто. И двете коли возят доста комфортно, макар че това зависи и от размера джанти, които ще изберете.

ПРАКТИЧНОСТТА. Camry е малко по-дълга и с по-голямо междуосие, но като цяло и двата автомобила предлагат предостатъчно вътрешно пространство. Седалките са комфортни, а багажникът е 586 литра при Volkswagen и 524 литра при Toyota - което напълно покрива нормалните семейни нужди. Материалите са с добро качество и в двата модела. Германската кола обаче е с подчертано по-съвременната информационна система. Нито графиките, нито управлението на мултимедията в Camry съответстват напълно на третото десетилетие на XXI век. Липсва и съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Но пък има безжично зарядно за телефони, а навигацията е една степен по-адекватна от тази в Passat.

За сметка на това Passat вече разполага с USB-C портове, за разлика от по-старата Camry. Има също частично управление с жестове и напреднал гласов асистент. И двете коли имат всички модерни системи за сигурност, включително адаптивен темпомат. Но този на Volkswagen е малко по-напредничав - той може сам да следва лентата на движение и да поддържа разстояние до предната кола при скорости до 210 километра в час. Искаше ни се да го проверим, но внезапен пристъп на уважение към пернишката полиция ни попречи.

ЦЕНАТА. Отдавна отмина времето, когато човек можеше да си купи подобен седан за около 40 хиляди лева. Сега най-евтиният Passat, с 1.5 турбобензин и 150 коня, започва от почти 55 000 лева. По-мощният бензин тръгва от 59 хиляди, а най-наточената дизелова версия със задвижване на четирите колела е 79 000. В по-ниското ниво на оборудване колата има алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, автоматични светлини, тонирани стъкла, парктроник отпред и отзад и радио с 6.5-инчов екран. Допълнителните опции включват кожен салон за 1400 лева и озвучителна система от Dynaudio със 700 вата мощност за 3100 лева. Camry започва от 61 000 лева в най-ниското ниво на оборудване, което има климатик, радио със 7-инчов екран, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и камера за обратно виждане. Най-високото ниво струва 74 000 лева.

Накратко, това са две напълно съизмерими предложения. Едното ще допадне на хората, които се вълнуват от повече динамика и от модерни технологии. Другото е за търсещите спокойствие и икономия. Но и двете са по-изгодни като цена и по-приятни за каране от SUV моделите, които автомобилната индустрия се мъчи да ви пробута вместо тях.

Още снимки от теста на Passat и Camry вижте в галерията:

 

fallback
  • #23
    до 24 ( преди 4 години )
    На кой му пука за секунди, бе ***! Ти няма ли да пораснеш най-после?
  • #22
    Радев ( преди 4 години )
    Пасат винаги е бил еталона, който задава мащабите в този клас и няма сила, която да го измести от там. Другите просто се редят след него. Камри е една нелоша екзотика, от която може и да се продадат 1000 бройки в цяла Европа, но по-вероятно е това да не стане.
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    На мен съвсем отчетливо ми писна от недоразвити индивиди, които си създават емоции, като се псуват едни други на марка. И двете коли изглеждат хубави и, както е казано в статията, са за различни вкусове.
  • #20
    Тойота резил ( преди 4 години )
    Олеле майко на 2л дизел със секунда над умрелия хибрид от Койта хаххахахах.Ами 2л битди????240коня?!??!ами 2л ТСИ 220/280коня аааа????Тойота егати резила егати евтината излагация 20години едни и същи мотори 2.4/2.5 бензин и 3.5 в6 хаххахаахх
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Любимеца на селския елит- пасата е вече на няколко години. 2016 г. Модел струва 16000. Не може да се сравнява със камрито, няма шанс да му се опре. Може би със последния авенсис.
  • #18
    #17 ( преди 4 години )
    ами не, не са :D Камри е на платформата NGA на Тойота, като Приус и CH-R. Пасат е на MQB платформата на Фолксваген. Баба ти може би е на платформа на Рено
  • #17
    #5 ( преди 4 години )
    и децата знаят, че ти нищо не знаеш :D никак не е трудно дори за невладеещ езици елемент да провери на каква платформа е пасат и на каква - талисман. Преди да се излага
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Много неща за Камри са забравени! 4 USB порта има.2 отпред и 2 отзад. Отзад в подлакътника можеш да управляваш много неща мултимедия, климатроник, температура и т.н. Екстрите при Тойотата са много и още в базата е страхотно оборудвана колата. Много повече от Пасата. Защо не споменахте нищо и за гаранцията, за да се види всъщност каква голяма пропаст има между двете марки в полза на Тойота? Има и още и още неща, които можеше да бъдат споменати и нито едно от тях не говори добре за Пасат.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Това нещо е много подвеждащо, заблуждаващо и не отговаря по никакъв начин на истината: Volkswagen бе на косъм от глобален алианс със Suzuki Глобален алианс не са искали да правят, а просто искаха да глътнат поредната марка. По същият начин ФВ глътнаха другите марки, но със Сузуки не им се получиха нещата. Дори бяха толкова нагли, че започнаха да заплашват Сузуки със съд заради това, че не вземаше от тях дизели, а вземаше от Фиат. Немската наглост няма граници!
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Това е тотална лъжа: "Липсва и съвместимост с Android Autо и Apple CarPlay."! Миналата година съм карал Кмри, РАВ 4 и Корола. И трите имаха Android Autо и Apple CarPlay. За какво са USB-C не можах да схвана и какво е предимството в това отношение на Пасат, като Камри има безжично зарядно, както има и нормални 2 USB порта, но за тях сте забравили да споменете. Камрито в базата си е доста по-добре оборудвано, а Пасата е гол, като пушка. Типично за немците да ви вземат пари за всяка екстра.
fallback
Последни