fallback

Volkswagen Passat срeщу Toyota Camry: Неочаквани... съюзници

Сравняваме най-популярните масови седани от Германия и Япония (ВИДЕО)

Японско или германско? Ако прегледате форумите, примерно нашия в Automedia.bg, ще останете с впечатление, че това e гигантският конфликт, който раздира автомобилния свят.

 

Но в реалността Германия и Япония по-често са били съюзници, отколкото врагове. Автомобилните им гиганти са си разпределили различните пазари и сегменти, и рядко са преки конкуренти. Volkswagen бе на косъм от глобален алианс със Suzuki; Toyota все по-активно си сътрудничи с BMW. И все пак нека за малко влезем в тона на форумните войни, и да изправим една срещу друга най-популярните масови седани от Германия и Япония.

СЪПЕРНИЦИТЕ. Сегментът на бизнес седаните се топи от година на година, подяждан от все по-многобройните SUV модели. Но въпреки това си остава най-престижният в масовия сегмент. А Volkswagen Passat без съмнение е главният герой в него, с осем поколения от началото на 70-те години до днес, и с 30 милиона продадени бройки. Сега германската машина получава фейслифт за 2020 година. Camry е с десетина години по-млада и с малко по-скромни продажби. Миналата година японският седан най-после се върна на европейския пазар след доста дълго отсъствие, замествайки спрения от производство Avensis.

ДИЗАЙНЪТ. Passat винаги се е стремял към по-приглушено и дискретно присъствие. Сегашното поколение не прави изключение - с изчистените си линии тази кола е за хора, които не обичат да привличат излишно внимание. Изобилието от хром по предната решетка буди различни оценки, но като цяло Passat ни се струва елегантен и приятен за окото. От Toyota в продължение на десетилетия ни втълпяваха, че външият вид не е най-важното, и сме много щастливи, че напоследък са се отказали от тази философия. И при Camry не са пестили от хрома, но внушителната предна престилка е в хармония с останалото, пропорциите са добре намерени и в резултат това е една от най-привлекателните машини в сегмента си.

ЗАДВИЖВАНЕТО. Повечето клиенти на Passat традиционно се ориентират към двулитровия турбодизел, който сега е с мощност 150 конски сили. Има също 1.6 TDI със 120 коня, има напомпана бензинова версия с 4x4 и 272 коня, и подсилен дизел с 240 коня. Ние обаче тестваме най-адекватния според нас избор към момента - двулитров турбобензин със 190 конски сили мощност и автоматик с двоен съединител.  

VW Passat 2.0 TSI

190 к. с. максимална мощност

320 Нм максимален въртящ момент

238 км/ч максимална скорост

7.5 секунди 0-100 км/ч

При Camry изборът е като при съветската еднопартийна система. В Америка можете да си я вземете и с V6, но в Европа вариантът е само един - хибридно задвижване с електромотор и бензинов двигател с обем 2.5 литра. Комбинираната мощност е 218 конски сили, а трансмисията е безстепенна, но не с ремък и конус като в старите вариатори, а с планетарна предавка и два електромотора. В режим спорт тази трансмисия имитира нормална смяна на предавките и е доста по-приятна от обикновеното СVT.

НА ПЪТЯ. Воланът на Passat е много прецизен, макар че може би Mondeo или Маzda 6 ще ви предложат повече обратна връзка. Турбомоторът е приятно еластичен и колата като цяло се усеща удивително лека - нищо, че с тон и половина тегло всъщност е в една и съща категория с Camry. Toyota-та предлага стегнато, но не особено ангажиращо управление. При нужда ускорението не е чак толкова лошо - 8.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Но уж по-немощният Passat го прави с почти секунда по-бързо. Въртящият му момент е наполовина по-голям.  

Toyota Camry 2.5 Hybrid

218 к. с. максимална мощност

221 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

8.3 секунди 0-100 км/ч

Като цяло Camry ви подтиква да се отпуснете и да се насладите на най-ценното й качество - пестеливостта. В книжката пише комбиниран разход от 4.4 на сто. В суровата реалност на пернишкия край постигнахме малко над 5 на сто, което е наистина впечатляващо. По същото трасе бензиновият Passat показа около 8 на сто. И двете коли возят доста комфортно, макар че това зависи и от размера джанти, които ще изберете.

ПРАКТИЧНОСТТА. Camry е малко по-дълга и с по-голямо междуосие, но като цяло и двата автомобила предлагат предостатъчно вътрешно пространство. Седалките са комфортни, а багажникът е 586 литра при Volkswagen и 524 литра при Toyota - което напълно покрива нормалните семейни нужди. Материалите са с добро качество и в двата модела. Германската кола обаче е с подчертано по-съвременната информационна система. Нито графиките, нито управлението на мултимедията в Camry съответстват напълно на третото десетилетие на XXI век. Липсва и съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Но пък има безжично зарядно за телефони, а навигацията е една степен по-адекватна от тази в Passat.

За сметка на това Passat вече разполага с USB-C портове, за разлика от по-старата Camry. Има също частично управление с жестове и напреднал гласов асистент. И двете коли имат всички модерни системи за сигурност, включително адаптивен темпомат. Но този на Volkswagen е малко по-напредничав - той може сам да следва лентата на движение и да поддържа разстояние до предната кола при скорости до 210 километра в час. Искаше ни се да го проверим, но внезапен пристъп на уважение към пернишката полиция ни попречи.

ЦЕНАТА. Отдавна отмина времето, когато човек можеше да си купи подобен седан за около 40 хиляди лева. Сега най-евтиният Passat, с 1.5 турбобензин и 150 коня, започва от почти 55 000 лева. По-мощният бензин тръгва от 59 хиляди, а най-наточената дизелова версия със задвижване на четирите колела е 79 000. В по-ниското ниво на оборудване колата има алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, автоматични светлини, тонирани стъкла, парктроник отпред и отзад и радио с 6.5-инчов екран. Допълнителните опции включват кожен салон за 1400 лева и озвучителна система от Dynaudio със 700 вата мощност за 3100 лева. Camry започва от 61 000 лева в най-ниското ниво на оборудване, което има климатик, радио със 7-инчов екран, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и камера за обратно виждане. Най-високото ниво струва 74 000 лева.

Накратко, това са две напълно съизмерими предложения. Едното ще допадне на хората, които се вълнуват от повече динамика и от модерни технологии. Другото е за търсещите спокойствие и икономия. Но и двете са по-изгодни като цена и по-приятни за каране от SUV моделите, които автомобилната индустрия се мъчи да ви пробута вместо тях.

Още снимки от теста на Passat и Camry вижте в галерията:

 

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз съм фен на Фолксваген, но Пасат никога не им е бил от силните модели, или поне след края на 80-те години
  • #32
    анонимен ( преди 4 години )
    Безгрижно да те вози! Есента ги пробвахме и двете, и двете ми харесаха, може би пасатът една идея повече, но пък камрито вероятно е по-надеждно. В крайна сметка взехме Инсигнии, по финансови причини - прекалено изгодна беше офертата. Нямаме оплаквания
  • #31
    Бедняка с Камри ( преди 4 години )
    Миналата есен се чудех кой от тези автомобили да закупя, като в играта беше и Артеон. След няколко теста на трите модела, категоричния ми избор беше Камри. Освен по-лъскавата мултимедия в VW-тата всичко друго остана зад Camry.Вече от почти два месеца съм собственик на Камри и за миг не съм съжалил за избора си, даже се радвам, че не се прецаках с VW.
  • #30
    Борис 3 ( преди 4 години )
    "Само в Европа и Китай" са двата най-големи световни пазара на автомобили в последните пет години. Но в Мозамбик тримата лидери на мумбо-юмбо сигурно карат модерното, от двайсет и едно век :D
  • #29
    анонимен ( преди 4 години )
    Сравнението е доста некоректно по простата причина, че се сравнява кола с модерно задвижване от 21 век с допотопна кола със задвижване от миналия век и почти двойно по-висок разход на гориво. Едната е еталон за здравина и качество по цял свят, а другата е популярна само в Европа и Китай и е известна с посредствената си надеждност и скъпа поддръжка. Последния здрав Пасат беше Б4. След него всичко е леш. Особено окачването им е много зле и изключително скъп консуматив. ДВГ и трансмисия също...
  • #28
    До 33 ( преди 4 години )
    Тъй като съм убеден че не четеш инглиш дори няма да ти дам линк за сравнението между двете в един от най-петролхедските сайтове евър. Ако ти поне малко се интересуваше от автомобили щеше вече да си го прочел. Ама сега с аматьори не ми се спори.
  • #27
    #28 ( преди 4 години )
    ти дори не си схванал, че не е дизел. То вече не върви да ползваме дори стария лаф с чукчата - писател. Обидно е за чукчите
  • #26
    Моля???? ( преди 4 години )
    2020 година 2.5 астматик и Вариатор ?!??!?!?!Моля???Тия от Тойота са още във 2010 година..Смисъл от хибрид???Или с двг или електро що за отживелица Койота хаххагагаг
  • #25
    До 1 и 4 ( преди 4 години )
    Няма SUV който да бие ван по практичност - кеф ти возия, кеф то видимост, кеф ти място за децата, кеф ти багажник. Ама пуста комплексарщина - вановете са скучни на визия а SUV са мноу яки и куул
  • #24
    анонимен ( преди 4 години )
    Сравнение между високотехнологичен чист хибрид и канцерогенен тракащ дизел??? Егати сравнението !!!
fallback
Последни