fallback

Кои са 15-те най-популярни марки автомобили в България?

Регистрираните у нас Volkswagen-и са повече от всички японски коли, взети заедно

Най-популярната марка автомобили в България е Volkswagen, и то с голяма преднина, показва статистиката на Пътна полиция за действащите регистрации към 31 март 2020 година.

По данни на МВР общо 468 578 автомобила Volkswagen се движат по пътищата у нас. Това е с близо две хиляди машини повече от сбора на всички регистрирани коли от 11-те основни японски производители (Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Lexus, Isuzu и Infiniti).

Вижте в галерията 15-те най-популярни марки в България според регистрациите в Пътна полиция:

 

Втората и третата позиция също са за германски марки - Opel и Mercedes, а в челната десетка попадат също Audi и BMW. Разбивката по възраст обаче показва, че средно около половината от тези автомобили са над 20-годишни. С относително по-добър дял на машините до 5-годишна възраст могат да се похвалят Renault (7.2%), Toyota (10%) и Skoda (18.2%). Отличникът в това отношение обаче е Dacia, дъщерната марка на Renault, при която почти 39% от регистрираните автомобили са до 5-годишни, 30% са до 10-годишни, и едва 0.8% са на 15 и повече години.

Твърде голяма част от регистрираните у нас VW и Opel се пада на автомобили над 20-годишна възраст. Ако разгледаме само колите под 5 години, челната петорка в България изглежда така: Dacia - 17 721, Renault - 14 496, Toyota - 13 950, Skoda - 12 790, Volkswagen - 11 654

В нашия списък сме включили само леките автомобили, лекотоварните с категория N1 и т. нар. "специални" автомобили (допълнително модифицирани за хладилен превоз, като линейки и т. н.). Тежките камиони и автобусите ще представим в отделна класация. Трябва да отбележим обаче, че данните на МВР имат някои специфики. Не е съвсем ясно какво минава за "товарен" автомобил при различните марки, защото в тази графа попадат както вановете на Ford, така и модели на Porshe, регистрирани като N1 с явната цел да се избегнат данъци. Данните по марки също изискват творчество: например като три отделни графи присъстват Jeep, Cherokee и Wrangler, както и "Лада" и ВАЗ. Ние сме ги събрали в по една графа според производителя.

България е сред съвсем малкото страни в света, където Mercedes е сред трите най-популярни марки. Другите са Албания и някои арабски емирства. Впрочем реалният брой премиум автомобили у нас вероятно е дори по-висок, защото статистиката на МВР не отчита онези, които се движат с германска регистрация с цел пестене на данъци

Не е ясно също каква част от автомобилите с активна регистрация са все още в движение - МВР не отчита дали те са с платени задължителни застраховки и данък МПС, или просто гният в някой двор, а собственикът е забравил да ги отпише от регистъра. По текущи данни излиза, че в България има 3.293 милиона леки, лекотоварни и специални автомобила.

Сред тях са немалко от позабравените гордости на социалистическата автоиндустрия. Все още легални са почти две хиляди бройки Trabant, над 1200 Wartburg, 1072 волги, 244 застави и дори 277 запорожеца. Има също 73 бройки "Булгаррено" с действаща регистрация, както и 68 полски варшави.

У нас все още има 73 бройки "Булгаррено" с действаща регистрация. Снимка Nonotte M

Най-луксозните сегменти също са добре представени. У нас има цели 4066 регистрирани автомобила Porsche (от тях, естествено, почти 10% са регистрирани като товарни), а водените на отчет Ferrari са точно толкова, колкото и произвежданите в Индия малолитражки Maruti Suzuki - 98.

Дизелът е все още най-популярното задвижване при леките автомобили - 1.305 милиона са с такива двигатели, срещу 1.257 с бензинови. Регистрирани са 245 424 коли с газови уредби и 21 504 с метанови. На този фон пренебрежимо малко са бензиновите хибриди (8430), дизеловите хибриди (811) и чистите електромобили (1389).

 

fallback
  • #20
    kron ( преди 4 години )
    До #22: Мисля, че изцяло си пропуснал смисъла на казаното. Тук не говорим за марки, а че в БГ е много евтино всичко и премиум 2ра ръка е лесно достъпен. Аз нямам изгода да лъжа колко е платила сестра ми. Лексуса го продадоха (пак в БГ). Какъв беше твоят аргумент? Че лексус в Германия се обслужва по-евтино и че са здрави коли. Сигурно е така, нямам наблюдения. Дай повече инфо за Германия как е с премиумите 2ра ръка, щом знаеш, за да имаме разговор.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Има, поне този на Чубриков е запазен
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Общо взето старо клoзeти тва ясно.Интересното е дали има останали живи БулгарАлпини?
  • #17
    Аааа ( преди 4 години )
    Номер 16, виж този под мене... как да не го похвалиш... това е народа.
  • #16
    Абе ( преди 4 години )
    Нормално е в БГ Volkswagen да са най-масови. Жълтите легени трудно надживяват 20 години!
  • #15
    kron ( преди 4 години )
    Потвърждавам от личен опит казаното от #15. Сестра ми живее във Франция до Ница. Районът се води в 10ката на най-богатите в страната. Купиха си лексус втора ръка от БГ и си го закараха там. Събраха очите на всички, чак ги беше срам да го карат. От сервиза на тойота им казаха, че тяхната е едва 2рата такава кола в целия окръг. Смяна на накладки - 2 хил. евро. Монтьорчетата се трупаха да разгледат колата, не бяха виждали. Зет ми се обясняваше на работа как може да си позволи лексус от БГ.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Когато статистиката говори "факт"ите трябва да замлъкнат! Да обиждаш собственият си народ на ограничен, селски и т.н., показва, кой всъщност е ограничената ***!!
  • #13
    Ами сега? ( преди 4 години )
    Резултатите са "У"тражание на мисленето и разбирането на премиум хората в България. Суетата е на ПРЕМИУМ ниво. Някъде видях коментар че цената е определяща... така е, пластамасовия сивик е по-скъп от премиум голф... ама защо? И като цяло, защо цената на премиум автомобилите се срива, а пластмасата си държи цена... загадка...
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Къде в Европа Сивик е по-скъп от Голф, бе ? Вие нормални ли сте ? Или може би само си разказвате мокрите сънища тука ? Аналогично оборудвани коли, на еднаква възраст и пробег, Голфа винаги е бил най-скъп в този клас. Не включвам А3, 1-ва сериа и А-клас тук !
  • #11
    теслЪ ( преди 4 години )
    11-ти , това е нашия пазар - всеки търси по - евтино и за това взема примерно Голф , а не Сивик , защото той е по- скъп ! Сега светна ли ти крушката?
fallback
Последни